fredag 26 juni 2009

SOMMMAR

Snacka om att vi njuter, hela familjen är hemma och har semester och som att det inte vore nog, det är aldeles underbart väder också. Jag lovar vi njuter i fulla drag av varje sekund, dagarna spenderas i solen, vid sjön, med lite kläder och i goda vänners sällskap. Hela familjen har tagit årets första dopp. För mig var det inga problem jag sprang bara rakt ut i vattnet (med kläder och allt), pappa tvekade en kort sekund medan mamma som vanligt behövde en smärre evighet på sig innan hon lyckades ta sig ett snabbt dopp, men nu är det gjort.

Varje morgon packas stora matsäcksväskan och sen bär det av mot sjön. Till mammas och pappas stora förtjusning har jag lärt mig att sova i vagnen igen, så medan jag sover en stund passar dom på att vila upp sig lite för så fort jag slår upp ögonen är det full fart. Det är verkligen hur skönt som helst att bada, inte alls kallt. Kan vara i hur länge som helst, men mamma brukar plocka upp mig en stund när läpparna har en lite blåaktig ton. Då brukarj ag passa på att äta lite matsäck, tänk vad allt smakar bra när man har picknick.

Imorgon kommer farmor och farfar hit och ska följa med oss till sjön. Så jag har bestämt mig för att ta en tidig kväll så att jag är full av energi imorgon. har så mycket jag måste visa dom att jag kan, snacka om att farfar kommer bli förvånad över hur duktig jag är i vattnet (farmor kommer nog att sitta som på nålar). Så nu har jag inte tid med er längre, sov gott!

Föresten jag glömde berätta att jag har blivit en hejare på att prata, nuförtiden bubblar jag mest hela tiden fast det verkar inte vara någon som förstår vad jag menar.

Inga kommentarer: