onsdag 5 augusti 2009

Slutspurten...

Nu är vi inne på slutspurten här hemma vad gäller semestern. Solen har äntligen letat sig fram så vi njuter för fullt. Här hemma har det stökas idag, mamma och pappa har jobbat på, ingen rast och ro här inte, själv har jag varit hos mormor och blivit behandlad som en riktig kung. Men nu på eftermiddagne har jag gått och blivit alldeles genomförkyld, lagom till vår semesterresa imorgon. Snoren rinner och jag känner mig lite allmänt hängig, hoppas att det känns bättre imorgon. Vi ska nämligen åka till Västkusten några dagar tillsammans med familjen Lagerman/Thorin, snacka om att det ska bli skojigt. Sä nu är det bara att hålla tummerna för att min förkylning ska gå över och att det fina vädret håller i sig hela helgen.

Vet ni vad jag, mamma och pappa har varit ute och åkt båt. Jag kan lova er att det var häftigt, bara att ta på sig flytvästen var ett äventyr, det var hur många snören och knappar som helst jag kunde fingra på. Sen var det ju själva motorn, oj oj oj. Det bästa av allt var när jag fick köra båten, tog ett stadigt tag och sen "rattade" jag för fullt.

Oj jag höll nästan på att glömma, jag har fått en trehjuling av mormor.
Visst är den snygg? Och hur tuff ser jag ut då, värsta "hoj" killen.
Ha det så bra allihopa och snälla håll tummarna att jag mår bättre imorgon när jag vaknar......

2 kommentarer:

Villa Ekström sa...

Hej Askar. Det var roligt att se dig hos min mormor. Vi är rätt lika, du och jag. Jag har också ha en bra sommar. Nu börjar mamma joba och då ska pappa ta hand om mig. Sen börjar jag på dagis. Hej och hå vad jobbigt för fröknarna, säger min syster Frida. Vad menar hon med det? Kram Anton

Mattias sa...

Hallå killen! Vi var hos dig i Lördags men då sov du:( eller du skulle sova i alla fall, höll du Mamma o Pappa vakna hela natten? Nästa gång får vi se till att komma när du är vaken. Riv inte hela vedevåg nu i veckan så kanske vi syns till helgen. Puss och Kram Mattias och Emma.