söndag 3 januari 2010

Hejdå 2009!

Kom på att det faktiskt har blivit ett nytt år, 2010. Snacka om att tiden går fort. Det hår året kommer säkert att bjuda på en massa roligheter och tänk vad mycket nya saker jag ska lära mig. Tänkte lista några av mina och mammas höjdpunkter från förra året.


* mamma fick ett nytt jobb
* pappa blev föräldraledig
* jag firade min första födelsedag
* jag lärde mig att gå
* familjen Pouncey flyttade hem och livade upp vår vardag
* en lång och härlig sommar hemma med både mamma och pappa
* en mysig semester med familjen Thorin/Lagerman
* jag började uppskatta böcker
* mina nya kompisar, Emil, Lotta och Pettson
* jag började prata riktigt ordentligt
* jag slutade att gå och började att hoppa och springa istället
* jag fick upp ögonen för "gone"
* tomten kom
* vi åkte till Egypten

Vissa av de här sakerna är jag och mamma inte riktigt överens om att det är höjdpunkter. Mamma tycker väl att det är så där att mitt intresse för gone är gigantiskt och att jag numera aldrig går när jag ska förflytta mig men jag tycker att båda dom sakerna är alldeles förträffligt bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hallå Johanna!.. Mamma har fått nytt jobb.. vart? *nyfiken*.. KRAM Ellinor

Mattias sa...

Hej Askar.
Går du och väntar och längtar så, på att din födelsedag ska komma att du har glömt att lägga upp några semesterbilder?
Jag längtat också till din födelse dag, men mest Emma tror jag. För din precent. Den står här hemma och låter väldigt mycket, med lite oregelbundna mellan rum så där. Jag tror att dom har glömt att sätta dit en avstängnings knapp. hihi. Kramar. Mattias.