måndag 3 maj 2010

Nu är jag här igen!


Nu är det varkligen på tiden med en uppdatering!
Det har blivit vår här hemma och nu är det jag och mamma som är hemma på dagarna och leker. Pappa har börjat jobba igen så han ser vi knappt röken av.

Jag och mamma njuter av att få vara tillsammans hela dagarna igen. Om jag fick bestämma så skulle jag sitta i mammas knä eller vara i henns famn hela dagarna, fast hon är lite kinkig, säger att jag har blivit tung och att jag faktiskt har två egna ben, förstår inte alls vad han syftar på.
Förutom att mysa så leker vi en massa, så fort solen skiner så är vi ute, grejar i trädgården eller leker i sandlådan. Det körs en massa också, traktor,trehjuling och sparkcykel. Med varierande framgång, fattar inte varför det ska vara så svårt att trampa för, det går ju hur trögt som helst...... Så helst av allt sitter jag på och mamma får putta och dra. Som tur är har vi några av våra kompisar hemma också som vi passar på att leka med, sällskap åt både mig och mamma.

Jag har blivit en stor kille nu fyllt 2 år och allt, jag pratar hela tiden och mamma frågar sig ofta om det inte finns någon stop eller i varje fall en pausknapp, men icke sa nicke och mormor skrattar bara och säger att hon ser vissa likheter.....

Idag har jag och mamma varit och hälsat på i Spjutudden, det bjöds på en härlig f.m i solen och gott fika. Mamma var helnöjd då jag och Tuvis inte rök ihop en enda gång, eller snarare att jag skötte mig exemplariskt. Pappa frågade mig när jag kom hem, när vi skulle träffas igen jag och Tuvis, jag svarade utan att fundera om 5 år, både mamma och pappa skrattade, undra vad det var som var så roligt med det?
Sen bar det iväg till BVC, har fått någon envis magbacill som inte vill ge sig så nu blir det magdroppar och laktosfridiet här hemma i några veckor. Vi håller tummarna och hoppas att det går över snart. Mamma tycker att det är jobbigt att se sitt lilla matvrak bara sitta och peta i maten och säga mamma, jätte ont i magen. Jag tycker också att det är ganska jobbigt fast jag försöker att hålla skenet uppe och det går nästan hela tiden fast ibland när jag blir alldeles för hungrig då går det bara inte.

E.m bjöd på en lekstund med farfar, oj ni skulle bar veta hur bra min farfar är på att leka. Ingen leker som han, mamma önskar sig hans fantasi och uthållighet i julklapp.

2 kommentarer:

Matilda sa...

Roligt! Då ska vi läsa så ofta vi kan och kommer ihåg.

Kan meddela att vi har en kille på 3 år som inte heller tycker om att trampa. Han ser helst att vi lämnar tillbaka cykeln. Noah blev imponerad av alla bilar, traktorer och lastbilar på bordet... Grabbar!

Sköt om er!

Sandra sa...

Hej Johanna!
Vad roligt med bloggandet. Lägger in den på favoriter så att jag kan följa den framöver=)
Hoppas att allt är bra med er.
Kram Sandra