måndag 17 maj 2010

Idag var det äntligen dags....

Idag var det äntligen dags och som jag har längtat. Jag och mamma har varit uppe i förrådet och kollat till den varje dag de senaste veckorna. Ryckt och grejat lite och idag var det äntligen dags. Premiärklippningen, det är givetvis gräsklipparen jag pratar om! När pappa "kom hem" från jobbet var det dags och jag lovar ingenting hade kunnat stoppa mig. Hörselskydden på och ett stadigt tag i pappas hand och sen var det bara att köra.


Lyckan var total, mamma stod på altanen med ett leende på läpparna, hennes hjältar! När halva gräsmattan var gjord tog vi matpaus, men det var inte lång stund pappa fick sitta, så fort jag svalt sista tuggan tyckte jag att det var lika bra att vi fortsatte. Pappa skrattade och insåg ännu en gång att han har en riktig liten arbetarkille.

Vi har haft en riktig toppendag här hemma, först började jag och mamma med en riktig sovmorgon som mamma nog kommer att ångra nu ikväll! Efter frukosten gick vi ut till sandlådan och där har vi varit ända tills det var dags att gå in och kvällsbada, för min del hade vi gärna kunna varit ute en stund till. Solen har lyst från en klarblå himmel och jag har redan fått en riktigt härlig bondbränna, så allt är precis som det ska vara!

Inga kommentarer: