måndag 24 maj 2010

Hemmadag....

Vi har haften riktigt intensiv och härlig helg här hemma, koutsläpp, kalas och en massa annnat roligt så idag har vi bara varit hemma och tagit det lungt. Jag har saknat mina leksaker en massa i helgen så jag har hållt mig fullt sysselsatt hela dagen medan mamma har grejat och fixat här hemma. Hon förstår inte hur det kommer sig att vår tvättkorg alltid är full, att diskmaskinen alltid behöver köras och att det alltid är skitigt på våra golv?
Svaret på de flesta av de där frågorna är nog ASKAR JÖNSSON. När man tänker efter är det faktiskt helt otroligt hur mycket en 2-åring kan ställa till, eller är det bara jag tro?

De senaste dagarna har jag kommit på att det är mycket roligare när mamma berättar sagor för mig än när hon läser. Favoriterna just nu är Rödluvan och sagan om en liten pojke (mammas helt egna påhittade) Jag lever mig verkligen in i sagorna och återberättar sen hela för grävmaskinerna, gosedjuren eller något annat som ligger i närheten och vill lyssna. Mamma har bitit sig i läppen många gånger de senaste dagarna, att höra sig själv i en 2-åring är tydligen jätte roligt!

NU kom farfar för en lekstund så nu måste jag gå, ut ska vi för jag tyckte precis jag hörde att en granne startade gräsklipparen och det vill jag verkligen inte missa!

Inga kommentarer: