torsdag 13 maj 2010

Nu är Molly här!

Nu är Molly äntligen här igen, oj så jag har väntat och längtat de senaste dagarna. Jag tycker riktigt mycket om min Molly, vill helst vara med henne hela tiden och allt som hon gör vill jag göra! Vissa saker tycker varken mamma eller pappa är speciellt hälsosamma, fast jag såg allt att dom log och tyckte att jag var bra gullig.



Fast det är så här dåligt väder så har vi passat på att vara ute en massa. Har man hund så har man, så hela familjen klädde på sig regnkläderna och så gav vi oss ut på en riktig lång promenad. Självklart höll jag i Mollys koppel, det var väl ingen som trodde något annat va? Efter vad som kändes som flera mil tog vi äntligen en paus, lekpaus. Jag var snabb som sjutton ur vagnen och innan varken mamma eller pappa hann reagera så var jag i vattenpölen.



Nu har jag och pappa precis kommit hem från stan. Det väntas främmande ikväll så vi var tvungna att åka till affären och fixa det sista. Självklart var jag på hugget när mamma stod och skrev inköpslsta så både risifrutti och lördagsgodis skrevs ner, man kan nästan tro att det är min turdag idag!

Imorgon hoppas vi verkligen på bättre väder för då kommer ju den där lustiga apan som mamma har pratat så mycket om till stan och det vill vi verkligen inte missa.

1 kommentar:

amandaaaa sa...

nästa gång jag är i vedevåg och det regnar ska jag allt lära asse och rulla runt i vattenpölar! det håller ju inte att bara stå och stampa. då blir man ju knappt blöt. hihihi. puss på er!