tisdag 4 maj 2010

Jobbarmössan på....


Idag har vi haft det fullt upp här hemma, roligheterna har avlöst varandra. Morgonen började precis som vanligt, lång mysmorgon i sängen innan det var dags för frukost och morgonens film som idag var Pettson och Findus.

Sen tog vi till min stora förtjusning cykeln till lekparken och gungade jätte länge. Vi gungade ända tills jag sa att vi skulle åka hem till Cal och Jocke och värma oss, mamma blir lika förundrad varje gång när jag kommer med så där kloka ideèr. Sagt och gjort, vi styrde cykeln mot Pounceys och lite fika och lek. Väl hemma igen var det dags för lunch, lek på rummet och en middagslur. Till mammas stora lycka åt jag två stora portioner mat, lekstunden idag gick som vanligt ut på att köra en massa fordon. Mamma fick som vanligt bara hålla i krattan medan jag rattade och brummade med allt jag kom åt. Har kommit fram till att det nog är bäst att mamma håller sig borta från alltför stora "maskiner".

E.m bjöd på finbesök av brylling Amanda, mer lek och en hel massa hyss från min sida. Mamma fattar inte vart jag får allt ifrån, hon trodde att man inte lärde sig så här mycket hyss innan man började dagis! Lagom till kvällsmaten kom mormor på besök, det bokades sommarsemester så nu har vi något riktigt roligt att se fram mot här hemma. Fast jag fick ju inte riktigt veta vad vi ska göra, mamma tycker att det är bäst så eftersom jag inte är så duktig på att vänta. HOn anade nog att det skulle bli flera månaders evigt tjat om hon avslöjade planerna för mig.

Höll nästan på att glömma, jag har varit med pappa och jobbat en sväng idag också. Det skulle köras grus, så på med jobbarmössan och sen bar det iväg.

Inga kommentarer: