fredag 7 maj 2010

Otursförföljda

Dagarna går i ett rasande tempo här hemma, nu är det helg igen. Fredag den dagen som vi verkligen tycker om här hemma, fredagsmys med god mat och familjetid.

Jag och mamma har grejat och fixat här hemma de senaste dagarna, Vi har varit till soptippen med en massa skräp och där kan jag lova er att det var spännande. Om jag fick bestämma skulle vi åka dit på "uyflykt" ofta. Inte nog med att det är super roligt att få hjälpa mamma att "jobba" det fanns dessutom en massa stora lastare där som körde omkring. Mina ögon var stora som tefat och mamma höll aldrig på att få mig därifrån. Mamma blev lättade då gubbarna tog fika efter en stund och då tyckte till och med jag att det var helt ok att åka hem igen. Vi har även hållt på och målat om en hatthylla, eller vi och vi mamma målar och jag härjar runt i garaget. Garaget är ett annat väldigt roligt ställe att leka på, det finns så mycket spännande och farliga saker där!

Pappa har varit hemma från jobbet några dagar för han har varit lite krasslig så det blev inget besök från Katrineholm häromdagen. Och imorgon var det meningen att jag och mamma skulle åka till Jonna i Norrköping men imorse vaknade jag med en rinnande näsa och feber så nu ser det inte speciellt lovande ut. Mamma börjar allvarligt fundera över om det är någon där uppe som inte vill att hon ska göra roliga saker. För så fort vi har planerat in något så lyckas någon av oss att bli sjuka, men än har vi inte gett upp hoppet. Mamma har ordinerat mig alvedon och en extra lång middagslur, så nu håller vi tummarna att det hjälper.

Inga kommentarer: