fredag 21 maj 2010

Fredagsmys



Idag är det fredag och det innebär lite extra mys i vår familj. För min del började myset redan efter middagen när jag fick min nya favorit efterrätt, chokladpudding. Jag lovar det var lika gott som det ser ut!

Jag vaknade alldeles för tidigt (enligt mamma) i morse, så den här dagen har varit ganska lång. Vi åt vår andra frukost vid 8.oo och när klockan var elva och det var dags att väcka pappa kändes det som sen eftermiddag. Regnet bara öste ner så fm tillbringade jag och mamma i soffan framför en bra film (mamma läste en bra bok).Favoritfilmen just nu är Rasmus på luffen. Som tur var kom solen fram till slut, det blev en sväng till stan för lite handling och sen hem för att leka i sandlådan.

Ni vet ju redan att jag verkligen tycker om gräsklippare och hemma på min gata är varenda granne "lite" maniska på sina gräsklippare, vilket innebär att jag springer fram och tillbaka hela dagarna för att hinna med att titta på alla gräsklippare. Favoriten är åkgräsklipparna! Igår kom det en helikopter och flög rakt ovanför vårt hus mitt i allt också, då var det lite stressigt att hinna med allt!

Veckan här hemma har varit bra, solen har förgyllt våra dagar och vi har mest varit ute. Det har lekts en hel del i sandlådan och så har vi träffat lite vänner också. Pappa och jag har haft en massa kvalitetstid den här veckan, häromdagen gjorde vi en fågelholk, jag sågade och spikade alldeles själv. Min pappa är bäst på att hitta på roliga saker och jag är aldrig sen att hänga på, så självklart blev fågelholken även målad. Efter allt byggande tog vi oss en pratstund på altanen och funderade lite på vem som skulle få flytta in i holken, jag föreslog igelkotten och räven men pappa var lite osäker på om det skulle gå.



1 kommentar:

Sandra sa...

Vad härligt med fredagsmys!