måndag 10 maj 2010

Finbesök av finaste moster Rosie

Det blev en alldeles utomordentlig helg till sist. Jag var alldeles för snorig och hostig för att få följa med mamma till Norrköping så jag blev lämnad hos mormor medan mamma åkte iväg och roade oss kungligt. Men det gick verkligen ingen nöd på mig, jag hade det super bra. Mormor var helt slut när mamma kom och hämtade mig men jag tror att det är så det ska vara när man är mormor. Jag måste ju passa på att göra ALLT och helst samtidigt när jag är där. Mamma nickade lite förstående när mormor berättade om hur jag hade varit, hon om någon vet hur vild en dag kan vara.

Idag började vi dagen med en storstädning av bilen, jag och pappa städade den både invändigt och utvändigt, oj vad fint det blev. Å vilken tur för pappa att jag hjälpte till, eller? Mamma passade på att förbereda lite lunch för nu är förkylningen/magsjukan bättre så idag kunde vårt Katrineholms besök äntligen få komma. Det blev en härlig dag med lek och bus. Mamma trodde knappt sina ögon när jag somande under en lite promenad i vagnen och ännu mer förvånad blev hon när jag vaknade upp och bad om att få sova en liten stund till. Själv är jag inte speciellt förvånad det är klart man blir trött efter en hel lång dag med lek. Det bästa av allt var att sällskapet var kvar när jag vaknade och då var det dags för lite mellis. Sen var det dags att vinka av gästerna och tacka för den här gången, nästa gång kommer vi till er!

Dagens bästa förslag kom pappa med, ska vi åka ut till ån och fiska? Gissa om jag blev glad, bara jag och pappa, här skulle de fångas storöring. En banan i väskan, bärstolen och fiskespöt och sen var vi redo att åka. Mamma fick stanna hemma och ärligt talat tror jag att hon tyckte det var skönt att få lite egentid.

Inga kommentarer: