onsdag 26 mars 2008

Bara några veckor kvar nu!

Nu är det bar några veckor kvar tills det är dags för mig att komma ut, komma ut ur mammas stora trygga mage. Jag har legat här inne i flera månader nu och ska jag vara ärlig så börjar det faktiskt att bli lite långtråkigt! Igår var mamma och jag hos barnmorskan, barnmorksan är en tant som pratar hela tiden, frågar mamma en massa frågor och sedan klämmer hon och känner på mammas mage. Det känns inte alltför bekvämt och jag brukar sparka lite på henne så att hon ska sluta. Igår sa i varje fall barnmorskan att allt såg bra ut, mammas mage växer för fullt och alla provresultat var bra.

Det har kommit en massa snö hemma hos oss, pappa muttrar mest över det och säger, jag som trodde att det var vår! Igår så han till mamma att han vägrar att skotta snö och att han till och med har ställt undan snöskyffeln. Men jag tror att han kommer att skotta snö idag ändå för snart kommer man inte ut från vår gård för all snö som ligger i vägen. Egentligen tycker nog pappa om snö, det är bara det att han är så sugen på att fiska nu så han vill att det ska vara vår och fint väder.

Det är många av mamma och pappas kompisar som ringer och frågar om jag har kommit än och mamma svarar alltid, inte än men snart hoppas jag! När jag tänker efter är det faktiskt väldigt många som längtar efter mig, börjar nästan tro att det är något speceillt med mig!

Inga kommentarer: