lördag 29 mars 2008

Handboll!

Jag ligger fortfarande tryggt kvar inne i mamma stora mage, känner mig inte riktigt redo att komma ut och möta världen än, men snart kommer jag, jag lovar! Igår var jag på handboll tillsammans med mamma, mormor och moster. Tyvärr så förlorade ju mitt favoritlag men det var trevligt ändå. Det var världens liv på läktaren, mormor sa någonting om att hon hoppades att Sävehofs trumma skulle gå sönder. Deras hejaklack var ganska livliga och mamma var fascinerad över hur så få killar kunde låta så himla mycket. Innan vi gick på handbollen hann vi med en sväng till biltema också, pappa hade skrivit en lång lista som mamma skulle handla. Mamma, mormor och moster sprang runt som tre yra höns där inne, tror inte riktigt att de vet själva vad de letade efter. Moster sa till mamma att hon skulle gå först, för vem släpper inte före en höggravid kvinna? Så med mamma i täten lyckades dem till slut hitta alla sakerna pappa hade skrvit på lappen. Efter det var det dags för lite mat, det blev kina mat. Passade mig utmärkt och mamma verkade också ganska nöjd.

Väl hemma igen efter handbollen var både jag och mamma ganska trötta så det blev en stund i soffan framför Let`s dance finalen. Pappa jobbar hela helgen så jag och mamma var själva. Efter det var det dags för sängen men då hade jag blivit pigg igen, till mammas stora förtret. Efter några timmars bök och knök inne mammas mage lyckades jag till slut att somna. Vid det laget hade mamma börjat bett till högre makter!

Idag är en sån där dag när mamma verkligen tycker att det är dags för mig att komma ut. Väskan är packad och hon går bara här hemma och väntar, mormor har också packat en väska säger hon. Fast när jag och mamma tjuvkikade lite igår så såg vi att hennes packning bara bestod av en present till mig, mamma blev lättad och jag måste erkänna att jag blev lite nyfiken!

Inga kommentarer: