söndag 24 maj 2009

Besök i Stadsparken

Känns som att min bloggtorka håller på att försvinna, idag är första gången på väldigt länge som jag kände för att blogga lite. Vet inte riktigt vad jag ska skylla på, troligtvis är det nog att mamma jobbar, det är ju hon som brukar hjälpa mig lite på traven så att säga.

Som ni säkert redan har listat ut så har jag börjat gå, numera är jag inte still en sekund. Det går undan, gången håller på att utvecklas till löpning och mamma och pappa gör allt dom kan för att hänga med. Utomhus finns det så mycket trevliga saker att titta på och allting är ju hur spännande som helst, vet inte riktigt vart jag ska börja så jag springer mest runt en massa.

Det händer en massa saker här hemma hos oss, vi har precis haft en lång helg här hemma, det har varit riktigt härligt. Vi har passat på att träffa våra underbara kompisar en massa. Helgen inleddes med en utekväll för mamma och pappa (farmor och frafar var hemma hos mig), det bowlades och åts god middag, M och E stod för det trevliga sällskapet. Sen bar det iväg till Örnviken för att tillbringa en mysig minisemester med T och H. Den gångne fick jag följa med och får jag säga det själv så skötte jag mig faktiskt riktigt bra. Somnade på mindre än 1 minut och sov hela natten, olyckligtvis så vaknade jag med feber, men efter lite alvedon så var jag på G igen. Vi har även hunnit med att vara på 30-års/inflyttningsfest också. Det bjöds på god mat och trevligt sällskap. Solen värmde och jag hade flera kompisar att leka med så kvällen blev minst sagt lyckad. Tack H och C för en lyckad kväll! Men det roligaste av allt den här helgen var nog när jag, mamma och farmor var i Stadsparken och lekte. Världens roligaste lekpark (eller vad vet jag, stor var den i alla fall). I början stod jag mest vid farmors ben och käkade korv men efter en stund blev det fart på mig. Provade klätterställningar, krypptunnlar och självklart gungorna. Hade jätte roligt och sov som en stock nästan innan vi kom till bilen.

Som ni hör så har vi fullt upp här hemma, men det är ju bara nöjen och trevliga saker så vi klagar verkligen inte. Imorgon är det måndag igen och dags för mamma att gå till jobbet. Det känns lite jobbigt, har blivit lite av en mamma gris så både jag och pappa undrar hur den här veckan kommer att bli. Som tur är har mamma inte många veckor kvar att jobba innan det är sommarlov, gissa om vi längtar!!!

Tänka bjuda på en liten topplista, de 5 roligaste sakerna jag vet just nu!
1. Klippa gräset med pappa
2. Cykla
3. Spela fotboll
4. Leka med vatten
5. Lyssna på musik och dansa.

Till er som inte har sett mig på länge tycker jag och mamma att det verklkigen är på tiden att ni kommer hit och hälsar på oss.
Vi saknar er (känner du dig träffad?) puss puss

4 kommentarer:

Anonym sa...

Usch va dåligt samvete jag fick nu Askar eftersom du aldrig ens har träffat en mej en endaste gång=(
Fy skämms på mej!
Att du redan har börjat att gå å allt redan....hejjudamej va tiden går!

Hälsa mamma å pappa så mycket!
Massor med soliga kramar!!!=)

Anonym sa...

Hej hej! Kul att du har gjort ett inlägg ;-) Vi kommer och busar tillsammans med Er på Fredag eftermiddag.
KRAM KRAM ELSA och hennes familj

Trädgårdsgatan 21 sa...

Hej! Ja, det var verkligen jättetrevligt att ni kom och hälsade på i "Örnis"? Vi hoppas att det blir fler gånger i sommar va, då kan du ju bada! Kramar Helena

Villa Ekström sa...

Vad tyckte du om kossorna Askar? Visst var de stora och fina. Själv gillade jag grisarna jättemycket. Och där kunde jag ju klättra på stängslet. Det gick i ett huj.Hoppas vi ses snart igen. Kramar från Anton