söndag 31 maj 2009

Världens bästa mamma.....

Idag har vi firat en massa mammor, fast mest av allt har jag ju firat min mamma, världens bästa! Dagen började med frukost hemma hos mormor för att sedan övergå till lunch hemma hos farmor. Efter dessa två kalas var både jag och mamma trötta så pappa lämnade av oss och fortsatte själv till ytterligare två kalas. Både Tomas och Mattias fyller år idag, mamma och jag gratulerar så mycket, krafterna räckte tyvärr inte till fler kalas idag, men jag lovar vi har tänkt mycket på er.

Väl hemma tog jag och mamma oss en liten mysstund. Gick och hämtade favoritboken (stora boken om fordon) och kröp sedan upp i mammas knä. Vet inte riktigt vem som tycker att det är mysigast, ingen av oss har lust att sluta i alla fall.

Vi har haft en bra helg här hemma, men oj så varmt det har varit. Jag är inte så där speciellt förtjust i värmen så igår fick jag och mamma gå in och leka några timmar när det var som alra varmast. Känns som att jag ska börja koka, svetten bara rinner! Tur att vi har ett svalt hus, det kommer att bli min räddning den här sommaren. Mamma och pappa hade sovmorgon i morse eftersom jag har sovit hos mormor (mamma var ute igår kväll med världens bästa Helenna och pappa fiskade), jag hade lite svårt att somna men efter det så sov jag hela natten. Inte så konstigt tycker mamma när hon vet att jag får ligga i mormors säng och mysa......

Imorgon är det måndag igen, pappa och jag har storslagna planer inför margondagen. Jag längtar redan, det är dags att klippa gräset igen, det är verkligen urkul! Mamma ska jobba men nu har hon nedräkning inför sommarlovet, det är inte alls många dagar kvar nu! Måste sluta nu, vi hörs snart puss

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej På Er!! Snart är det Torsdag och då får vi träffa Er!
Längtar!
Tack för i Lördags säger Elsas Mamma till Johanna ;-) Kram och Natti Nattias