tisdag 26 maj 2009

Regndans.....

Vilket härligt väder vi har, jag vill verkligen aldrig att det ska bli vinter igen. Nog för att det var roligt att åka pulka men det slår verkligen inte dom här soliga sommardagarna. Jag och pappa är ute mest hela dagarna, idag har jag till och med varit ute och sprungit runt i regnet i bara blöja (mamma hann inte riktigt med mig). En stor fördel med sommaren är att man slipper alla bökiga vinterkläder, jag tycker verkligen inte om att klä på mig, känns bra onödigt! Våra dagar här hemma fylls med mycket bus, och långa mysiga middgslurar (pappa är verkligen inte den som bangar på en liten eftermiddagslur).

Igår kväll överaskade jag mamma och pappa och fick deras hjärtan att smälta lite extra. Började känna mig lite trött och sugen på vällning så jag gick ut i köket och pekade på vällingen. Pappa var inte sen att hänga på, värma välling och 10 minuter senare så sov jag som en stock. Lillkillen börjar bli stor och vet vad han vill! Mamma befarar att den närmaste tiden kommer att bli ganska intensiv, hon säger att mitt humör och min envishet slår allt, själv vet jag inte nå vad hon menar. Man måste väl få säga till hur man vill ha det och när dom inte lyssnar så måste man väl få streta emot, eller hur?


Idag kom mormor förbi med en pool åt mig så nu hoppas jag på riktigt fint väder så att jag kan inviga den. Tack anälla mormor!
Sov gott allihopa puss

Inga kommentarer: