måndag 16 augusti 2010

Usch, hemska måndag....

Dagis är ett ors som just ni bara leder till en massa gråt. Så här hemma har vi under hela helgen gjort allt vi kan för att förtränga måndagen. Det har gått alldeles super, vilken helg vi har haft! Ifredags var farmor och farfar här på middag, det grillades en massa smarrigheter, söta J kom över och lekte en stund och vi njöt allihopa av en riktigt härlig sommarkväll. I lördags packade vi bilen och styrde mot Örnviken och finaste T och H. Det blev ett härligt dygn, kräftfiske, trevligt sällskap, god mat och härligast av allt en riktigt skön nattsömn. Söndagen tillbringades på hemmaplan, en härlig slappardag med hela familjen, vi hann till och med med en 2-timmars lång middagslur (hela familjen).

Måndagen kom den här gången också, hur lite man än vill det så kommer den alltid. Som tur var jobbar pappa eftermiddag några dagar nu, vilket innebär kortare dagar på dagis för mig. Det här med dagis är inget för mig, fast mamma hoppas och tror verkligen att det kommer att ändra sig. Just för tillfället skulle jag kunna göra vad som helst för att få vara hemma, idag frågade jag till och med pappa om jag inte kunde få vara hemma själv när han åkte och jobbade...... Tur i alla fall att det finns några riktigt gulliga fröknar på dagis som tar hand om mig, någon som jag kan krama om och som kan trösta mig lite när den värsta hemlängtan slår till.
Mamma trampar så fort cyklen förmår på hemvägen, någon sa till mamma förra veckan att man mår som sina barn gör och det är verkligen sant. Usch det har varit många tårar här hemma den sista veckan, så nu kan det bara bli bättre! Till råga på allt så brände jag fingrarna på spisen idag, det blev en stor blåsa! Så nu tänker jag gå och lägga mig och hoppas att morgondagen blir bättre.....
Sov gott

1 kommentar:

Anonym sa...

lilla A, jag lovar dig att det kommer bli mycket bättre på dagis, ge det lite tid bara..Emelie och Rasmus var lika dana som du..tyckte inte heller det var speciellt kul ibörjan..dom var också ledsna och ville med hem igen..men efter en tid så hade dom inte ens tid att vinka till sin lilla mamma, dom hade alldeles för mycket att göra, så många kompisar som ville leka..Snart kommer du också tycka det är roligt, det lovar jag! :D