tisdag 15 juli 2008

Grattis Pappa!

Idag fyller världens bästa pappa 25 år, grattis pappa. vad än dom andra säger så tycker inte jag att du börjar bli nå gammal, jag tycker att du är perfekt som du är. Dagen började med att pappa fick lite presenter av mig och mamma. Jag fick självklart hjälpa till att öppna dem, har upptäckt att presentpapper är riktigt härligt. Ikväll har det varit fullt hus här, pappa har fått en massa fina presenter och mamma hade bakat en massa godsaker som vi bjöd på. Men det var inte bara pappa som fick presenter, farmor hade med lite saker till mig också, mamma börjar tro att jag kommer att bli riktigt bortskämd!

Häromdagen fick vi träffa lilla Tindra för första gången. Oj vad liten hon var, helt plötsligt tyckte mamma och pappa att jag är värsta stora killen. Insåg på en gång att det nog kommer att ta ett bra tag innan jag kan busa med henne. Men det gör inte så mycket för just nu har jag fullt upp med att leka med mina händer. Imorgon ska jag och mamma åka och hälsa på Anton och hans mamma och då kommer nog mamma helt plötsligt att tycka att jag är en liten kille, det är ganska förvirrande, ena dagen tycker alla att jag är jätte liten och så nästa dag tycker dom att jag är stor, kan dom aldrig bestämma sig?

I onsdags var jag och fick sprutor, det gick hur bra som helst. Den första kände jag inte alls och den andra gjorde bara ont en liten liten stund. Blev liten ledsen men det gick över ganska fort, några kramar av mamma och pappa och så var sprutorna så gott som glömda. Så här i efterhand var det nog värst för mamma, hon är ganska känslig och tycker inte alls om när jag gråter. Jag blev även vägd och mätt och hör och häpna nu har även jag fått en kurva. Både min vikt och längd har planat ut lite, det är inte det att jag har slutat växa jag har bara slagit av på takten lite. I helgen som var hade vi besök, Jonna och Rikard var här och hälsade på. Det var ett tag sedan vi sågs och självklart tyckte dom att jag hade blivit jätte stor. Vi hade en jätte bra helg, kunde inte bli bättre faktiskt. Helt plötsligt var det fyra stycken som kunde gå runt och bära på mig så jag kunde inte klaga. När den ena tröttnade var det bara för nästa att ta över.

Annars rullar dagarna på här hemma, vi börjar dagarna med en lång och skön sovmorgon sen en lång frukost. Efter frukosten brukar vi ta en liten promenad och för min del brukar den resultera i en liten tupplur. Sen brukar det bli lite mera mat och självklart en massa mys. Å så helt plötsligt är det kväll igen och dags att sova för natten. Dagarna går hur fort som helst. Tänkte passa på och skryta lite över mig själv också, jag har blivit så stark. När mamma och pappa lägger mig på mage så kan jag lyfta upp mitt huvud jätte högt en lång stund. Jag övar lite varje dag, jag är också väldigt nära att kunna vända mig om. Det är bara en axel som är i vägen, utan den skulle jag ta mig runt utan problem, det är jag helt säker på! Den här veckans roligaste upptäckt är nog att jag helt plötsligt kan ta tag i en massa saker och hålla i dom en liten stund. och när jag ändå håller i dom brukar jag även passa på att kontrollera om dom är ätbara, vore ju hemskt om jag missade något som går att äta! Speciellt roliga är dom saker som låter lite när man skakar på dem. Nu är det dags för lite kvällsmys här hemma så nu drar jag!

Inga kommentarer: