lördag 19 juli 2008

Semestertripp!

Jaha då var man på väg på sin livs första semester, imorgon bitti bär det iväg. Jag, mamma, pappa, mormor, farmor och farfar ska åka på semester, vi ska vara borta en hel vecka, det ska bli hur spännande som helst. Vi ska åka till Älvdalen, pappa ska fiska och mamma och resten av sällskapet ska vandra, men känner jag damerna i sällskapet rätt så hinner dom nog med lite shopping också! Har inte riktigt förstått tjusningen med shopping än, det kanske helt enkelt är en tjejgrej som jag saldrig riktigt kommer att förstå mig på.

Vi har haft en händelserik vecka här hemma, höjdpunkten var nog igår när vi var iväg och åkte gocart. JA, jag fick ju inte åka, men pappa lovade mig att nästa gång så skulle jag också få prova så jag tittade så noga jag kunde för att lära mig lite trix inför min gocart debut! Det blev tävling, självklart vann ju pappa och vilken placering mamma fick det är inget hon vill tala om säger hon. Så farligt kan det väl inte vara, någon måste ju komma sist, eller hur?

Idag har vi varit hundvakt hela dagen, Chiwas har varit här. Oj, han är verkligen hur jobbig som helst. Mamma var tvungen att ställa för en stol så att han inte skulle gå in på mitt rum och ta mina gosedjur hela tiden, snacka om att han har svårt förstå vad som är mitt och vad han ska låta bli. Trots att han hade med sig flera egna gosedjur så skulle han vara på mina hela tiden. Fast han är ganska gullig och snäll också, när vi är ute och går vaktar han min vagn hela tiden och när vi ska gå över vägen väntar han alltid och kollar så att jag och mamma har kommit över ordentligt innan han följer med pappa.

Jag håller fortfarande på att övar mig på att vända mig om. Det är verkligen hur svårt som helst, om inte den där jäkla axeln hela tiden skulle var ivägen! Men skam den som ger sig, snart måste det gå! Igår kom jag på hur roliga mina gosedjur i vagnen är, kunde inte sluta skratta åt snigeln, han var hur rolig som helst! Han bara hängde där och tokade sig, det gick inte att hålla sig för skratt. Jag har även fått en ny favoritlåt, den heter Prästens lilla kråka och den är hur bra som helst. Extra bra är den när mamma och pappa verkligen lever sig in i låten och sjunger med deras roligaste röst, skrattgaranti varje gång! Ok nu har jag suttit här jätte länge och skrivit fastän jag har massor kvar att göra innan det är dags att gå och lägga sig, så See you.

Skriver och berättar om min semester så fort vi kommer hem igen. Antar att jag kommer att ha en massa roligheter att berätta om.

Inga kommentarer: