tisdag 8 juli 2008

Kräftskiva!

Oj vad tiden går snabbt, nu var det länge sen jag skrev igen. Det händer så mycket roliga saker här hemma och så är det ju sommar så datatiden har minskat drastiskt. Men nu skriver jag lite så håll tillgodo.

Jag har varit på kräftskiva hemma hos farmor och farfar. Oj vad dom åt allihopa, tror att alla gick upp en sisodär tre kilo var under kvällen. Själv höll jag mig till mjölk kvällen till ära, det där med kräftor verkar lite läskigt! Jag och mamma har varit och shoppat inne i Örebro också, Alicia och Marie var också med. Shopping är ju inte det roligaste jag vet så jag passade på att sova hela tiden. Tänkte om jag sover lite nu så är vi nog snart hemma hos pappa igen och mycket riktigt! Alicia hade inte en toppen dag direkt, hon har dunder ont i magen och jag om nån vet ju hur det känns så jag lider verkligen med henne. Men jag kan ändå inte låta bli att skratta lite åt henne när hon skriker, det låter verkligen hur roligt som helst!

Det hänt något riktigt roligt också. Den stora knölen i tant Jessicas mage har äntligen kommit ut. Det var visserligen i tidigaste laget så de kommer att få stanna kvar på sjukhuset ett bra tag men jag är dunder glad ändå! Min nya kompis Tindra har ju kommit ut och jag är säker på att vi kommer att få träffas så mycket att vi kommer att tröttna på varandra så jag har inga problem att vänta ett tag på henne tills hon har växt till sig och får komma hem. Jag kan ju det där med att äta och gå upp i vikt så jag kanske skulle ta och ge henne en liten lektion, lite mattips av ett matvrak! Idag fick jag och mamma se kort på henne i varje fall så nu vet vi hur hon ser ut, söt som socker! Det är otroligt många tjejer omkring mig just för tillfället har börjat fundera över vart alla killar har tagit vägen, ska det bara födas flickor 2008?

Självklart har vi passat på att vandra lite också. Jag, mamma och pappa har varit ute idag i vad som kändes som en evighet. Mamma hade hur ont i fötterna som helst och klagade över att jag har blivit så tung att bära, jag som trodde att det var meningen att jag skulle växa och blir stor! Vi råkade gå vilse lite, målet var Sverkestaån men helt plötsligt tog vägen slut, mitt ute i skogen, snopet! Det blev en liten matpaus mot ett träd och sen var det bara att gå hem igen. Imorgon ska jag få några sprutor, har inte fattat riktigt vad det innebär men känner på mig att det är något obehagligt. Både mamma och pappa ska följa med så jag kan nog vara lugn, vet ju att dom aldrig skulle låta något hända mig. Är ju deras guldklimp och det finaste dom har! Pappa är och nattfiskar så nu ska jag och mamma gå och lägga oss och mysa lite och hoppas på att det nappar så att pappa kommer hem med lite god fisk åt oss!

I`ll be back!

Inga kommentarer: