söndag 29 juni 2008

Semester!

Jaha då var det dags för semester, pappa jobbar sin sista dag idag och sen ska vi ha semester, hela familjen i 6 veckor. Det ska bli jätte härligt att ha både mamma och pappa hemma så länge. Jag är helt säker på att vi kommer att ha det jätte bra och jag är också säker på att vi kommer att gå en massa. Mamma har fått för sig att vi ska gå upp till Kebenekaise så nu gäller det att träna! Jag tackar min lyckliga stjärna för att jag får sitta i bärselet och slipper gå.

Jag har lärt ett nytt trix jag måste berätta om. Har verkligen blivit fascinerad av mina händer, tänk att något så simpelt kan vara så roligt, så högst upp på min lista över roliga saker att göra ligger att stoppa handen eller helst händerna så långt ner i halsen jag kan. Häromdagen gick jag nog lite över gränsen, råkade stoppa ner handen alldeles för långt så jag spydde. Mormor var barnvakt så hon fick byta på hela mig, oops så det kan gå! Jag tycker fortfarande att det är väldigt roligt att skratta också, kan bero på att jag har så roligt folk omkring mig hela tiden. Vet inte riktigt vart jag ska ta vägen när pappa håller på att toka sig, han sjunger för full hals och jag lovar då går det inte att hålla sig för skratt. Farfar kan han också, kanske en släktgrej det där?

I fredags var mamma och pappa ute på restaurang och åt god mat, under tiden fick jag stanna hemma hos moster. Det gick alldeles utmärkt, var lite ledsen ett tag men det gick över ganska snabbt. Mamma och pappa var bara borta en liten stund men jag saknade dom ändå, så när dom kom tillbaka blev jag lite extra glad. Jag tycker om när mamma och pappa är nära mig så helst av allt skulle jag vilja att dom aldrig var mer än en meter ifrån mig, men jag förstår att det inte är rimligt att begära, men önska kan man ju alltid! Å föresten jag tror att mamma och pappa hade saknat mig också för dom kramade mig lite extra och gav mig extra många pussar!

Förutom att vänta på att pappa ska komma hem från jobbet ska nog jag och mamma ta oss en promenad, otippat va? Sen blir det förhoppningsvis mys resten av dagen, känner mig upplagd för det. Jag är leden men nu har jag inte tid med er något mera, magen kurrar så jag måste nog ta och äta lite, vill ju inte riskera att falla ur!

Inga kommentarer: