onsdag 25 juni 2008

Å, pappa vad jag har saknat dig!

Nu var det ett tag sen jag skrev, dagarna går så himla fort och jag har haft massor att göra. Måste bara börja med att kommentera Sveriges insats i EM, usch vilken besvikelse! Har faktiskt inte så mycket annat att säga om det. Jag tänker förtränga det här mästerskapet och se fram emot nästa istället.

Nu till lite mer väsentliga saker som har hänt i mitt liv den senaste veckan. Min pappa har varit på fiskesemester och herregud vad jag har saknat honom. Fyra dagar har känts som en hel evighet. Jag har visserligen pratat med honom i telefon men det är inte alls samma sak, är så himla glad att han är hemma igen. Det är inte det att jag vill klaga på mitt sällskap men det finns faktiskt ingenting som går upp emot mys med pappa! Under tiden pappa har varit på semster har mamma och jag också passat på att roa oss kungligt. I lördags åkte jag, mamma och moster på spa, oj vad det var härligt! Det fanns en stor pool som var jätte varm och där spenderade vi mycket tid, det var hur härligt som helst att ligga där och sparka med benen. Mamma och moster passade även på att ta sköna behandlingar och en god middag men då sov jag som en stock. Det var nog något i vattnet som gjorde det, jag sov mest hela tiden!

När vi kom hem därifrån packade vi bara om väskorna för att sedan ta pappas husvagn och åka på campingsemester. Väl framme gjorde Marielle oss sällskap, efter en mysig kväll och natt i husvagnen var det dags för vår långa strapats, vi har vandrat en etapp av Berglsagsleden. Jag fick hedersplatsen, på mammas mage i bärselet hade jag det alldeles utomordentligt. När dom andra började klaga över en det ena en det andra satt jag bara där och mös. Vi gick och vi gick och efter ungefär 6 timmar hade vi nått vårt mål, trötta men väldigt stolta! Farfar blev väldigt glad när vi kom tillbaka med husvagnen, tror att han hade varit lite orolig. Varför har jag lite svårt att förstå, moster var ju värsta kungen på att köra med husvagn (fast jag är lite glad att vi slapp att backa, man ska ju inte utmana ödet!)

Å så igår kväll kom pappa äntligen hem. Jag försökte verkligen att hålla mig vaken och vänta tills han skulle komma men det gick inte. Så jag fick vänta tills imorse men då tog vi igen allt mys vi hade missat de senaste dagarna. Tror nog att pappa hade saknat mig också men inte alls i närheten av hur mycket jag har saknat honom. Idag ska vi bara ha en mysdag, mamma säger att hon också har saknat pappa och att hon är glad att han är hemma igen så det verkar som att vi har saknat varandra allihopa!

Inga kommentarer: