måndag 2 juni 2008

Stora killen!


Värmen håller i sig trots att jag på alla tänkbara sätt har visat att jag inte alls tycker om den. Jag är redan trött på att vara svettig hela tiden och det är bara juni än vilket betyder att det är långt kvar tills det blir svalt och skönt igen. Mamma tror att jag kanske kommer att vänja mig vid värmen och det hoppas jag också för det är ju bra härligt att kunna vara ute. De senaste dagarna har gått fort, till och med helgen gick fort trots att pappa inte var hemma, men nu är han långledig och ska vara hemma med mig och mamma jättelänge och jag lovar, ingen är gladare än jag för det.

I lördags hade vi besök av moster och hennes kompis och vet ni vad, dom badade, ja det är sant. Visst det är varmt ute men jag tror inte att det är speciellt varmt i vattnet så jag är glad att jag slapp. Sen på kvällen skulle mamma och jag gå ut och äta med mormor. Mamma gav mig mat och sedan gick vi en promenad, meningen var att jag skulle somna så att de skulle få äta sin mat i lugn och ro. Jag vill ju absolut inte vara den som förstör så självklart somnade jag. men så fort dom hade satt sig på restaurangen så började kyrkklockorna att slå och jag lovar jag var jätte trött å jag försökte verkligen att ignorera dem men inte ens jag klarade det. Så jag bestämde mig för att vara vaken istället och när jag ändå var vaken så tyckte jag att jag åtminstone kunde få sitta med vid bordet. Mamma fick äta sin mat med en hand och ha mig på andra armen, jag tyckte att det fungerade utmärkt! Förstår inte varför dom ville att jag skulle sova.

Igår var vi hemma hos farmor och farfar och hälsade på, oj vad mysigt vi hade det. När vi kom så var farmor inte hemma så då passade jag på att mysa en lång stund med farfar. När farmor kom hem en stund senare så passade jag på att mysa en stund med henne också. Tänk att det kan vara så härligt att mysa lite! Jag blev helt slut efter allt mys så jag somande en stund på en filt på golvet. När jag vaknade satt farmor och jag och pratade en stund, jag låg och sparkade med benen och armarna precis som vanligt så gissa om jag blev förvånad när jag helt plötsligt låg jag på mage. Jag vände mig helt själv, usch det var lite läskigt!

Inatt har jag slagit rekord, jag sov åtta timmar i sträck utan mat och det bästa av allt var att jag när jag vaknade så åt jag bara en kort stund och sen somnade jag om igen. Både mamma och pappa vaknade flera gånger och undrade om jag aldrig skulle ta och vakna. Så imorse var vi pigga och utvilade allihopa, måste erkänna att det var riktigt härligt att sova länge så jag tror faktiskt att jag ska ta och göra om det snart igen. Jag tycker att det är ett tydligt bevis på att jag börjar bli stora killen nu och vet ni jag har ett bevis till. Sju nätter i rad har jag sovit i min egen säng, hela natten, vad säger ni nu då?

Inga kommentarer: