torsdag 29 maj 2008

Herregud vilken värme!


Herregud vad varmt det är, vet inte vart jag ska ta vägen. Det är till och med för varmt i skuggan. Vanligtvis så älskar jag att sova utomhus men idag går det verkligen inte, hur mycket jag än försöker och vill sova så vaknar jag hela tiden av att jag är svettig. Det hjälper inte att mamma och pappa har tagit av mig alla mina kläder, jag håller på att svettas ihjäl ändå! Just nu längtar jag tills det blir kväll och lite svalare.

Idag har jag och mamma varit och fikat men en massa andra mammor och deras barn. Jag var alra yngst och fick sitta i mammas knä och titta på medan de andra barnen lekte och busade. Det såg riktigt roligt ut och tiden går ju fort så snart kan jag också vara med dem och leka. Jag känner på mig att jag kommer att tycka om att busa, jag har det i blodet! När jag tänker efter så kan jag nog snart leka med dem för imorgon blir jag ju faktiskt 7 veckor!
Så nu är jag stora grabben och förväntar mig att bli behandlad därefter.

Igår var vi ute på utflykt hela dagen, vi var vid sverkestaån med familjen Nacklin. Det var verkligen en toppen dag. Mamma och pappa hade med sig en stor matsäck med en massa godsaker och jag fick vara ute hela dagen så på det hela taget så var vi ganska nöjda allihopa. Jag sov nästan hela dagen, vilket jag verkligen behövde efter allt magont jag har haft. Pappa fick fisk som vanligt, snacka om att min pappa är en riktig storfiskare. Än är det nog lite tidigt för mig att fiska själv men jag håller på att spana in pappas teknik så att jag är redo den dagen det blir min tur. Mamma solade mest hela dagen men vi passade även på att ta en promenad. Jag fick sitta i bärselset en lång stund vilket inte alls var dumt.

Till er som inte har sett mig på länge vill jag passa på att berätta att jag har vuxit riktigt ordentligt de senaste veckorna. Min mage står rakt ut, jag har flera dubbelhakor och mina kinder är så stora att min näsa knappt syns längre. Mamma och pappa tycker att det bara är bra och säger att ju större jag är ju mer har dom att älska.
Visst är dom härliga, min mamma och pappa?

Inga kommentarer: