tisdag 20 maj 2008

Man får inte vara dum!

I helgen som var sov jag och mamma över hos moster, vi hade det jätte mysigt, mosters säng var alldeles förträfligt skön. Vi var ute och gick en massa trots att regnet öste ner och så har jag för första gången varit på ett fik, riktigt mysigt. Jag passade på att sova lite medan mamma och moster käkade lunch. Om jag får säga det själv så tycker jag att jag skötte mig exemplariskt, jag sov till och med hela natten (jag åt ju förståss några gånger) så jag tror nog att vi får komma tillbaka igen trots att moster var jätte trött när vi åkte hem.

Vi har varit hos doktorn igen, känns inte som att jag gör något annat nu för tiden. Den här gången var det dags att testa min hörsel och precis som mamma och pappa redan visste så hör jag alldeles utmärkt på båda öronen. Jag sov under hela undersökning så jag kan inte påstå att det var särskilt obehagligt. Efter läkarbesöket åkte vi till moster, hon blir så glad när jag kommer och jag blir minst lika glad när jag ser henne för hon myser alltid med mig! Trots att det bara var några dagar sen vi sågs så blev jag jätte glad när jag förstod att vi var på väg hem till henne. Pappa hjälpte moster att sätta upp hennes gardinstänger så nu är hennes lägenhet ännu finare. Har förstått att min pappa är en riktig handy man!

Som ni vet så har jag ju växt en massa och nu börjar jag växa ur mina kläder. Mamma tycker att det är lite vemodigt att lägga bort de urväxta kläderna, tror att hon vill att jag inte ska växa så snabbt. Själv kan jag knappt bärga mig tills jag blir lite större. Pappa pratar hela tiden om en massa saker vi ska göra tillsammans när jag blir större så jag längtar hur mycket som helst. Fast å andra sidan sa mormor här om dagen att hon inte skulle kunna bära runt på mig så mycket längre om jag ska växa så här fort och med det i beräkningen så är jag gärna så här "liten" ett tag till. Det finns ju inge mysigare än att bli buren och extra mysigt är det när den som bär mig går runt. Ibland tror dem att jag sover så då slutar dem gå men då är gråter jag bara lite så börjar dem oftast gå igen, man får ju inte vara dum!

Idag ska vi hem till faster, hon fyller år så jag ska gå på mitt allra första kalas. Vi har köpt fina presenter och mamma har klätt mig i mina finaste kläder så jag är redo för kalas. Vet inte riktigt vad man gör på ett kalas men jag har förstått att det kommer vara ganska mycket folk där och det tycker jag ju om så det blir nog bra. Mycket folk betyder ju stor chans att någon vill bära runt och mysa med mig. Farmor och farfar ska också på kalaset så jag är säker på att det blir en toppen kväll!

Inga kommentarer: