lördag 24 maj 2008

Då var det dags igen!

Jaha då var det dags igen lagom till min förkylning försvann så kom magknipet tillbaka. Usch det är verkligen jobbigt att ha ont i magen, det är svårt att sova, det är svårt att äta och värst av allt det är svårt att vara glad. Jag försöker att hålla humöret uppe och både mamma och pappa tycker att jag är jätte duktig det är bara ibland när det gör alldeles förskräckligt ont som jag måste skrika lite. Mamma säger att hon gärna skulle ta mitt magonda om hon kunde men det verkar väldigt krångligt så jag får nog försöka stå ut. Jag hoppas att det snart går över igen, det är inge vidare att ha ont.

Den här veckan när det var dags för vägning och mätning så åkte jag och pappa själva, mamma var hemma och städade. Jag hade i vanlig ordning ökat i vikt. Nu är jag en 5 kilosklump på riktigt. Barnmorskan sa att vi inte behöver komma så ofta längre för hon tyckte att det var uppenbart att jag mådde bra och växer det gör jag ju så det knakar. Den här veckan har vi varit ute och gått som vanligt, men jag tror att det sitter någon där uppe som vill jävlas med mig och mamma för så fort vi går ut så har det börjat regna. Inte lite duggregn utan hela himlen har öppnat sig, tur att det finns regnkläder. Mamma och jag gick hela vägen in till Lindesberg här om dagen, hu vilken pärs! Eller det vet ju inte jag, för jag sov ju hela vägen som vanligt, men mamma såg ganska trött ut när vi kom hem så jag antar att det var jobbigt!

Jag har fått en present av min mormor den här veckan trots att det inte är min födelsedag än på länge. Jag fick ett babygym, snacka om häftigt jag har legat där varje dag och lekt med mina nya gosedjur och lyssnat på den sjungande kossan. Pappa säger att han kommer att få ett utbrott på den där kossan en vacker dag. Det har jag verkligen svårt att förstå, jag tycker att hon sjunger jätte fint och att hon sjunger samma låtar hela tiden tycker jag bara är charmigt! Det gick bra på fasters kalas, men jag råkade spy ner farfar, det var verkligen inte med mening och jag ska försöka att inte göra om det. Farmor försökte få mig på bättre humör och sa att det inte gjorde något, det finns ju tvättmaskiner. Förutom spyan så skötte jag mig alldeles utmärkt, pappa säger att jag är en riktig gå bort bebis, så fort vi är borta så sköter jag mig utmärkt, skrika kan jag ju göra hemma, eller hur!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Han är ju så söt eran lilla prins! Såg du att det var jag som vinkade på dig i Bor häromdan? Antar att det var då ni promenerade till Linde, duktigt gjort!

Trädgårdsgatan 21 sa...

Men så hurtiga ni är! Du satsar på beach 2008 antar jag! Skönt att höra att du växen som du ska, jobbigt bara med magen..det blir snart bättre ska du se! Många kramar Helena