tisdag 6 maj 2008

Knubbsäl!

Måste börja med att be om förlåtelse, har inte bloggat på flera dagar. Men håll tillgodo här kommer en riktig uppdatering. Det händer så mycket i vårt liv att jag inte riktigt vet var jag ska börja. Det är fortfarande mycket folk som kommer hit och vill titta på mig och gratulera mamma och pappa så det är ju inte så konstigt att jag är trött hela tiden, det är påfrestande att vara så uppvaktad. Jag vill passa på att säga till alla som har varit hos oss de senaste dagarna att det är absolut inte er jag har någonting emot, jag gråter så där himla mycket bara för att jag har ont i magen. Mamma och pappa säger att det snart kommer att gå över och det hoppas jag verkligen för det är inge vidare att ha så här ont. Så förutom att vi har haft många besök har vi hållt på i vår trädgård eller rättare sagt mamma, pappa och farmor har gjort det själv har jag mest legat i vagnen och sovit. Det staplas ved, sätts potatis och rensas ogräs men det bästa av allt är när pappa klipper gräset det låter så härligt att det inte går att hålla ögonen öppna. Ljudet av gräsklipparen är nog till och med snäppet bättre än dammsugaren.

Vi är mycket ute och går också, mamma säger att hon inte vill bada i vassen i sommar, förstår inte riktigt vad hon menar men antar att det är lika bra att vi går och jag klagar verkligen inte för jag får ju ligga i vagnen och lata mig medan mamma och pappa flåsar på. Vi har hunnit med ett till besök på BVC också och hör och häpna, på en vecka har jag gått upp över 300g, fast det är ju inte så konstigt med tanke på att mammas mjölk är så himla god så jag vill äta hela tiden och då antar jag att man går upp i vikt! Mamma och pappa säger att jag har fått en härlig dubbelhaka och två stora pösiga kinder, dom kallar mig för världens finaste knubbsäl. Det verkar som att det inte spelar någon roll hur jag ser ut, dom tycker lika mycket om mig ändå!

Jag har hittat en till sak som jag tycker väldigt mycket om, det är när mamma och pappa sjunger för mig. För det första tycker jag om att höra deras röster och för det andra är det väldigt sövande. Pappa sjunger mest hårdrockslåtar för mig och säger åt mamma åt hon också ska göra det, men mamma sjunger mest små gulliga visor. Har inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker bäst om än, men jag tror nog att mamma ska hålla sig till sina gulliga visor för jag tror faktiskt inte att hon kan en enda hårrockslåt.

1 kommentar:

Trädgårdsgatan 21 sa...

Åh, så fina bilder på dig lillprinsen!