söndag 11 maj 2008

Äventyret i skogen!

Jag, mamma och pappa har varit på ett riktigt äventyr i skogen, eller äventyr och äventyr men lite spännande var det. Vi åkte ut till pappas favvo ställe, sverkestaån för att pappa ville fiska och då kunde ju mamma passa på att sola lite så vi åkte hela familjen. Jag somnade ju givetvis i bilen (som vanligt) och så råkade jag ju sova ganska länge så jag missade lunchen! Som tur är kan jag ju äta precis när jag vill, det är så himla fiffigt så fort jag skriker lite får jag mat, behöver inte vänta alls länge och behöver aldrig vänta på att potatisen eller något annat ska koka färdigt som ni måste. När jag väl vaknade där ute vid ån, hade mamma hör och häpna fiskat och fått en fisk till pappas stora förtjusning, tänk att så fort jag sover verkar det hända en massa roliga saker, visst är det konstigt! Jag hann faktiskt inte tänka så mycket på den där fisken för jag var vrålhungrig, det känns aldrig som att det går tillräckligt fort när jag ska få mat. Har faktiskt lite svårt att förstå vad det är som tar sån tid för mamma. Hon borde väl ha lärt sig vid det här laget att så fort jag slår upp ögonen så är jag vrålhungrig och vill ha mat på en gång.

Eftersom vi var mitt ute i skogen och det är en bit hem så fick mamma helt enkelt sätta sig ner på backen och ge mig lite mat för det fanns inte en chans att jag hade klarat mig hela vägen hem, nöden har ingen lag, är man hungrig så är man! Kändes lite konstigt att sitta mitt ute i skogen och äta men jag glömde snart bort det när jag kände hur gott det var. Måste nog hålla med mormor när hon säger att det finns inget godare än att äta matsäck ute, mormor anser nämligen att det inte blir någon bra semester/utflykt om man inte stannar minst en gång på vägen och äter matsäck. Så nu har jag provat på det och hoppas att det kommer att bli fler gånger!

Jag vet inte riktigt vad som har hänt men de senaste dagarna, det har varit otroligt varmt, mamma säger att det heter sommar! Vad det än är så tycker jag om det. Det är hur härligt som helst att slippa en massa varma kläder och bara få ligga i vagnen och sprattla med benen. Jag är ganska fascinerad av det där stora blå som finns högt där uppe, jag kan ligga och titta på det hur länge som helst när jag ligger i vagnen. Det är så härligt att bara ligga där och filosofera lite granna, filosofera lite över livet men mest tänker jag på mamma och pappa!

Inga kommentarer: