onsdag 14 maj 2008

Jag är förkyld.

Jaha, då var det dags, min första förkylning har slagit till. Inte alls trevligt och hade jag fått bestämt själv så hade jag gärna struntat i den. Jag är täppt i näsan, det låter jätte konstigt när jag andas, å så har jag hosta också. Det är jätte svårt att både äta och sova och ni som känner mig vet vid det här laget att det är de två sakerna jag oftast gör, antingen äter jag eller så sover jag. Jag hoppas att det blir bättre snart för det här är inget vidare.

Mamma har varit på återbesök hos doktorn den här veckan och allt gick bra, hon har återhämtat sig fint efter den stora dagen då jag kom till världen. När vi ändå var i Örebro så passade vi på att hälsa på moster, vi tog en lång promenad och grillade vid hjälmaren. Som vanligt sov jag men jag antar at det var fint där och att maten smakade bra. Vagnen var lika skön som vanligt så mig gick det ingen nöd på. Den här veckan är vi hundvakt och Chiwas, en livlig och busig golden så det har blivit om möjligt ännu fler promenader, Chiwas har full koll över mig när jag ligger i vagnen så jag känner mig helt trygg. Fast jag vet inte om han är så mycket till vakthund för när jag och mamma gick för att hämta honom idag så låg han och sov och reagerade inte ens när vi öpnnade dörren...

Den har även hänt något riktigt sensationellt, mormor har äntligen stickat färdigt tröjan till mig och det är inte vilken tröja som helst utan troligtvis Lindesbergs mest omtalade tröja. Min mormor kan det mesta men stickning är inte hennes starkaste sida, men hennes arbetskompisar sa åt henne att alla mormödrar stickar så det var bara upp till bevis. Hon har hållt på med tröjan i flera månader men nu är den äntligen färdig. Mormor säger att den är stickad med kärlek och att vi kanske inte ska visa den för farmor som är släktens stickproffs. Den är lite sne och vind men det är tanken som räknas så både jag och mamma är jätte glada för tröjan. Den kommer definitivt att användas och mamma har lovat att hon ska ta kort på mig när jag har den på mig som om ni har tur kanske ni får se den!

1 kommentar:

Trädgårdsgatan 21 sa...

Vad mysigt ni verkar ha det därhemma..men vad besvärligt att vara förkyld! Här har det snöat lite idag..fast det ligger såklart inte kvar, liknar mest lite hagel! Massa kramar Helena