onsdag 30 april 2008

Jag växer så det knakar!

Ja det är sant, jag växer verkligen så att det knakar. Jag, mamma och pappa har varit på BVC och vägt och mätt mig och jag kan lova dig att här händer det grejer. På två veckor har jag växt 5,5 cm och gått upp 300g så nu börjar jag verkligen att bli stora killen. Jag skötte mig jätte bra trots att den där tanten och pappa drog i mig från varsitt håll och inte nog med det de väckte mig också och så fick jag ligga där helt naken och frysa i flera minuter och ändå så sa jag inte ett pip, visst är jag duktig?

Jag har fortfarande jätte ont i magen och värst är det på nätterna, jag kan inte sova! Det gör så himla ont och trots att både mamma och pappa gör allt de kan så kan jag inte somna. Fast det finns vissa ställen som det går lättare att somna på, så fort mamma och pappa sätter mig i bilen så somnar jag eller när jag ligger i vagnen, fast då gäller det att någon puttar på den för jag gillar inte riktigt när den står still. Tanten på BVC sa att min mage kommer att bli bättre om några veckor så jag hoppas verkligen det. Mamma och pappa blir ju också jätte trötta för de kan ju inte heller sova när jag är ledsen och har ont.

Idag är det valborgsmässoafton och jag och mamma ska fira lite, så dagen till ära har jag klätt upp mig i min finskjorta. Pappa ska gå ut med sina kompisar och fira att han har blivit pappa, har hört talas om några firarciggarer! Mamma och jag ska åka hem till Åsa, dem ska äta god mat och sedan ska vi gå och titta på elden och fyrverkerierna. Mamma och Åsa har funderat över om jag kommer att bli rädd när det smäller, men det har jag väldigt svårt att tro. Det mest troliga är nog att jag sover, har en förmåga att sova så fort det händer något kul! Men det spelar inte så stor roll, jag kan ju alltid försöka att vara vaken nästa år!

Hoppas att ni får en trevlig valborg!

1 kommentar:

Trädgårdsgatan 21 sa...

Va kul att höra att du växer som du ska! Jag har varit till universitetet och firat valborg, men är redan hemma. Har ju hållit på och flyttpackat så jag är alldeles slut! Ha en mysig valborg! Kram Helena