måndag 7 april 2008

Trångt? Inte speciellt!

Då var det måndag igen, helgerna går verkligen dunder fort. Pappa har jobbat hela helgen så jag och mamma har varit själva. Eftersom mammas doktor har sagt att hon måste vila väldigt mycket just nu så har vi inte gjort så mycket. Mamma är jätte trött på dagarna för antingen så håller jag på och grejar inne i magen hela nätterna så att hon inte kan sova eller så har hon jätte mycket värkar. Mamma har läst överallt att bebisen i magen ofta blir väldigt stillsam den sista tiden då det är trångt inne i magen. Men inte jag, lite trångt måste jag väl hålla med om att det är men det är inget som hindrar mig. Det är några "saker" inne i mammas mage som är lite i vägen ibland men dem brukar jag sparka lite på, mamma brukar gnälla lite konstigt då, men lite får hon allt stå ut med tycker jag!

Hela tiden ringer det folk till mamma och pappa och frågar om jag har kommit ut än. Till och med mammas barnmorska sa åt mig häromdagen att hon tyckte att det var dags att jag kom ut nu. Förstår inte varför alla är så ivriga, jag kommer när jag kommer. Har inte riktigt bestämt mig än när det blir men jag lovar, nu är det inte länge kvar. Börjar faktiskt längta väldigt mycket efter att få se min mamma och pappa nu och till helgen har jag hört att det ska bli födelsedagskalas och det skulle ju vara trevligt att få vara med på!

1 kommentar:

Trädgårdsgatan 21 sa...

Men gulle, jag trodde att vi hade bestämt att du skulle komma ut nu? Å andra sidan, har du inte gjort det till helgen så får jag väl lägga mig brevid din mor i sängen och käka massa godis och kolla på alla vänner-dvd som jag ska ta med till henne! Kramarkslqy