söndag 27 april 2008

Oj, vilken helg!

Oj, vilken helg jag har haft. Det har verkligen varit fullt upp, det händer en massa spännande saker varje dag. I fredags fick jag följa med pappa ut och fiska igen (mamma var också med) och den här gången fick han faktiskt en fisk. Tyvärr sov jag då så jag missade det hela men pappa berättade att det var en riktigt stor och fin fisk så jag får väl lov att tro på det. Jag sover som en stock så fort vi kommer ut till ån, måste vara något med luften där ute!

I lördags var vi hemma hos farmor och farfar hela dagen. Pappa och farfar körde ved och vet ni vad, pappa har lovat att nästa år ska jag få åka med honom i traktorn. Tror inte att mamma hörde när han sa det, men lovat är lovat och sånt glömmer jag inte i första taget! Farmor hade lagat en massa god mat, jag kände allt att det luktade jätte gott! Om några månader ska jag nog ta mig en smakbit, men än så länge håller jag mig till mammas tuttar! Jag, mamma och farmor passade på att ta en lång promenad, farmor fick köra vagnen hela vägen, gissa om hon såg stolt ut! Jag träffade gammelfarmor också, hon kom lagom när jag vaknade efter min middaglslur, så jag passade på att charma henne riktigt. Jag var på mitt allra bästa humör, nyvaken och mätt!

Idag söndag har det också varit full fart. Imorse dammsög jag och pappa, jag fick sitta i något konstigt sele på pappas mage. Men skönt satt jag, så skönt så att jag råkade somna en liten stund. Pappa tyckte att det var alldeles utmärkt att han kunde göra lite nytta samtidigt som han fick vara nära mig. Natten till idag har jag nästan inte sovit någonting alls för jag har haft så himla ont i magen så i förmiddags passade jag och mamma på att sova lite. Vi låg i soffan och mös medan pappa var ute och fiskade. Det var nog tur att vi sov lite för lagom när jag vaknade kom mormor och moster och hälsade på. De ser alltid så glada ut när de ser mig och så har de svårt att bestämma vem som ska få hålla mig först, verkar som att de tycker om mig riktigt mycket! Å vet ni vad, jag tycker om dem också.

Inga kommentarer: