torsdag 3 april 2008

Vårstädning.

Nu var det några dagar sedan jag skrev, får väl skylla på att mamma inte mår så bra. Vi har varit till sjukhuset och tagit flera prover men läkarna är inte riktigt nöjda än med mammas provsvar så vi fortsätter med täta kontroller och flera prover. Under tiden går vi här hemma, pappa säger att mamma har börjat vanka som en höna när hon går men jag tycker mest att hon suckar och stönar!

Idag har vi vårstädat lite här hemma på vår tomt och varit till soptippen med skräp. Sedan har pappa varit ute och fiskat, det blev inge napp idag men jag tror inte att han var så besviken för han fick trots allt en stor fin fisk igår och det kan ju inte nappa varje dag. När pappa var och fiskade var jag och mamma och hälsade på mormor på jobbet. Hon klappade stolt på mammas stora mage och berättade för alla som ville lyssna att hon minsann snart skulle bli mormor. Tycker om att höra mormors röst och idag berättade hon för mamma och pappa att hemma hos henne kommer det att vara lördag varje gång jag kommer och hälsar på. Förstår inte riktigt vad det betyder men jag tror att det kommer att passa mig utmärkt! Mamma och mormor passade på att äta lite lunch tillsammans och när vi sedan kom hem var mamma helt slut så resten av eftermiddagen har vi vilat. Nu har pappa åkt och tränat och mamma skickade med en beställning hem på vaniljglass så nu sitter hon och kollar ut genom fönstret och hoppas att han ska komma hem snart! Min mamma är tokig i glass!

1 kommentar:

Trädgårdsgatan 21 sa...

Hej! Nu har jag äntligen sett till så jag kan lämna lite kommentarer här! Först och främst; lillpysen, det är dags att du kommer ut nu! Vi här ute på andra sidan börjar bli ganska otåliga nu..! Jag kommer hem nästa veckoslut, och då vore det trevligt att få snuffsa lite på dig, vilket är lättast om du har befinner dig på samma sida av magen som jag! Ta hand om er och hoppas mamma får må lika bra som du verkar göra! Kramar Helena