torsdag 24 april 2008

En vecka i Vedevåg.

Jaha då har jag varit hemma i snart en vecka. Hemma i mitt hus i Vedevåg, ett hus som känns riktigt stort. Mamma och pappa går ofta runt med mig på armen i huset när jag inte kan sova så jag tycker att jag hittar ganska bra här inne nu. Allra bäst tycker jag om mamma och pappas säng, den är så stor och mjuk och det allra bästa är att om man ligger i den blir det alltid en massa mys. Jag sover oftast i min egen säng men nu när jag har så här ont i magen tycker mamma och pappa ibland så synd om mig att de låter mig sova i deras säng.

Förutom mitt magonda är livet ganska bekvämt här i Vedevåg, dagarna går jätte fort! Vi har haft fint väder i snart en hel vecka så vi har varit ute en massa. Varje dag har mamma och pappa och jag tagit promenader, jag har fått en alldeles egen jätte fin vagn som det är jätte härligt att sova i. Förutom att sova så äter jag ganska mycket, har ju tänkt att bli lika stor som pappa så det är bara att äta på! Jag har även provat på att sitta i min babysitter som jag har fått av mormor, inte alls så dumt, idag var det så mysigt så jag råkade somna i den.

Det har varit en massa folk här och tittat på mig och jag har fått en massa fina presenter. Alla vill hålla i mig och mysa och det har jag absolut ingenting emot, jag menar myskille som jag är älskar jag när man myser med mig. I helgen fick jag äntligen träffa min moster, hon har varit sjuk men nu äntligen var hon tillräckligt frisk för att få träffa mig. Mormor och farmor har också varit här flera gånger, de kommer alltid med en ursäkt till varför de kommer men mamma och pappa är säkra på att de kommer bara för att få träffa mig. Jag och mamma har hunnit med en tur in till Lindesberg och mormor också. Vi gick på stan en lång stund och jag var jätte duktig och låg och sov i min vagn nästan hela tiden. På slutet blev jag alldeles för hungrig så då var jag tvungen att gråta lite så att mamma verkligen skulle fatta och jag ville gå hem och äta. Idag har vi varit vid pappas favorit ställe, Sverkesta ån det är där pappa alltid fiskar. Jag skötte mig alldeles exemplariskt och sov hela tiden så nu hoppas jag verkligen att jag får följa med pappa dit snart igen!

1 kommentar:

Trädgårdsgatan 21 sa...

Åh, vad ni verkar ha det mysigt! Jag längtar så tills jag kommer hem och får träffa dig lite oftare! Njut av solen! Den har till och med hittat upp till oss! Kramar från Umeå