onsdag 11 juni 2008

Heja Sverige!

Jaha då var det igång då, fotbolls EM. Måste säga att jag blev ganska imponerad igår när Sverige lyckades slå Grekland med 2-0. För att vara den första fotbollsmatchen jag någonsin sett så är jag ganska nöjd. Blev lite förvånad och undrade vad pappa höll på med när han skrek när Sverige gjorde sitt första mål men sen fattade jag vinken och vid det sandra målet var jag helt med på noterna. Fast jag tycker fortfarande att det är lite knasigt att sitta hemma vid tvn och skrika över en liten boll, men men det är många saker de vuxna runt omkring mig gör som jag inte riktigt förstår vitsen med, tur att det är långt kvar tills jag blir vuxen!

I fredags var jag på min första invigningsfest, det var invigning av Irmeli och Kristers altan och det vill man ju verkligen inte missa. Det var en massa folk där så jag passade på att vara vaken riktigt sent, varför ska man sova när det finns så mycket att titta på, man kan ju missa något! Sen sov moster och Milo hos oss och på lördagen tog vi en heldag på stranden. Hör och häpna mamma badade faktiskt, hon tappade andan och var snabbt uppe igen men det var ett dopp trots allt, årets första och kanske sista med tanke på hennes reaktion. I söndags var jag, mamma och pappa ute med vår husvagn på en liten minisemester. Vi åkte inte alls långt bort och vi stannade inte borta så länge heller men det var mysigt i alla fall. Jag sov som en stock hela nattten och till pappas stora förtjusning verkar det som att campinglivet passar mig perfekt!

Imorgon ska jag träffa min kompis Alicia igen, det är roligt att ha någon att umgås med ibland. Förra gången vi träffades hade vi riktigt trevligt, vi passade på att tävla om vem som kunde skrika högst och vem som kunde hålla på längst, efter en stund blev vi så trötta att vi somnade. Vet inte riktigt vem som vann, men antar att det var jag, borde ju kunna skrika högre än en tjej eller hur?

Till helgen är det en massa kalasande som gäller och fotboll förståss, återkommer med en fullständig redogörelse efter helgen.
Over and out!

Inga kommentarer: