tisdag 17 juni 2008

Helgrapporten!

Anledningen till att ni har fått väntat på min helgrapport är att jag var tvungen att vila upp mig igår efter min hektiska helg. Nu är jag utvilad och redo för att avlägga min rapport. Ifredags var jag och mmma hemma hos farmor och farfar, farmor och mamma var ute och sprang så jag och farfar fick klara oss själva en stund. Det gick alldeles utmärkt, farfar sjunger alltid så fint för mig och det bästa av allt är att han går runt hela tiden, precis så där som jag älskar när någon gör. När mamma och farmor kom hem sov jag på farfars arm!
Efter löpningen tyckte farmor att mamma var värd lite god mat så vi stannade kvar på middag.

I lördags var det dags för kalas, först ut var mammas kompis Emma hon fyllde 25 år och hade kalas. Det bjöds på en massa godsaker och det bästa av allt var att det var en massa barn där. Dom sprang omkring och lekte och skrattade, snacka om att jag blev avundsjuk! Fast jag hade det ganska bekvämt jag också, jag passade på att sova en stund i vagnen. Lagom till pappa kom var det dags att åka vidare till nästa kalas, det var mammas kompis Helena som hade fest. Hon har varit jätte duktig, hon har pluggat klart och är nu socionom. (har ingen aning om vad det betyder men det låter ju fint så jag antar att det är något bra!) Det blev ännu mer godsaker och en massa nya människor som ville titta på mig, inte mig emot! Det är så många som har kollat på mig nu att det börjar bli ganska svårt att hålla isär alla därför har jag börjat leva efter mottot att om mamma och pappa tycker om dom tycker jag också om, det blir enklast så!

Sen var det äntligen dags, Sverige-Spanien. Jag vet inte riktigt vad som hände, det började ju riktigt bra. Har förstått att man kan skylla på olika saker när det går dåligt, till exempel domaren eller vädret, inget av det tyckte jag passade utan felet var nog helt enkelt att jag blev så himla hungrig där på slutet och var tvungen att äta lite och när jag äter har jag väldigt svårt att koncentrera mig på någonting annat. Antar att spelarna hann sakna mitt stöd, slarvade till det och oops Spanien gjorde mål!! Jag tar på mig det och ber om ursäkt och lovar att det inte ska upprepas. Jag och mamma hann med en tur hem till Emil också där hela gänget var samlat. Fick reda på att dom ska komma hit allihopa på fredag och fira midsommar, festerna bara avlöser varandra, tur att jag har några dagar på mig att vila upp mig!

Igår var jag och pappa inne och vägde och mätte mig, nu var det ett tag sen sist och inte helt otippat hade jag växt en massa. Barnmorskan sa till pappa att jag inte har någon tillväxtkurva varken när det gäller vikten eller längden, jag har bara två streck rakt upp. Själv är jag inte speciellt förvånad över det, äter man så växer man! Det är ett himla ståhej om hur mycket jag väger och hur stor jag har blivit, men om jag inte växer hur har dom då trott att jag någonsin ska kunna bli stor! Jag har även framträtt i pressen för första gången, ett snyggt kort där man verkligen såg alla mina dubblehakor! Inte illa för att vara två månader gammal, kan nog klassas som en bedrift!

1 kommentar:

Villa Ekström sa...

Hej kusin Johanna och tremänning Askar! Kul att läsa om lillkillen. Dubbelhakorna tror jag går i släkten(men som tur var hoppade de över en generation : )), då Anotn också har ett antal! Anton mår bra, dregglar ca 2 liter om dagen, tror jag. Det går åt ett antal haklappar, vill jag lova. Jag hoppas att vi kan ses någon gång i sommar så kanske de kan dreggla på varandra. Kram Linda och Anton