tisdag 29 juli 2008

Hem ljuva hem!

Nu är vi hemma igen och jag måste faktiskt säga borta bra men hemma bäst. Vi har haft en toppen vecka, men herrregud vad varmt det är! Det var ju meningen att vi skulle vandra en massa på vår semester men så blev det inte riktigt, det kan inte finnas en levande varelse som orkar vandra i denna hetta. Men vi har fyllt våra dagar med andra saker, den mesta av tiden har gått till att mysa, mormor, farmor och farfar var ju med så snacka om att jag har blivit bortskämd, underbart! Det fanns hela tiden någon som ville gosa och mysa med mig. Pappa fiskade och självklart fick han lite fisk också, den smakade fin fint (det var vad dom sa i allafall, jag fick inte smaka!)

Veckans höjdpunkter måste vara när pappa druttade i älven, han såg ut som en dränkt katt när han kom upp. Fisken han precis hade fått höll han hårt i handen! Å kobingon var inte heller så tokigt, eller det var kanske det dä var. Tjugo personer stod i vad som kändes som en evighet och titade på en ko som skulle skita. Tyvär så vann vi inget för kon bajsade inte på det numret vi hade köpt. Vilken grej, vi stod verkligen och väntade på att en ko skulle bajsa, ja säger då det! En dag när det var som varmast behövde jag kylas ner lite, kändes som att jag höll på att börja koka. Så pappa gick och hämtade en diskbalja, den var lite trång men det var verkligen hur skönt som helst ,kände mig som en ny människa efter det doppet!

Men nu till veckans absolut största händelse, jag har gjort det, äntligen har jag lyckats. Ett tag kändes det hopplöst svårt men sen helt plötsligt förstod jag hur jag skulle bete mig. Jag har lärt mig att vända på mig! Ingen är gladare än jag, men i och med det så fick jag ett nytt problem på halsen. När jag har vänt mig och ligger på mage är det hur tråkigt som helst, ligga på mage är verkligen skittråkigt men jag vet inte hur jag ska bete mig för att rulla tillbaka till rygg. Så för att lösa mitt lilla dilemma så gnäller jag som bara sjutton så fort jag hamnar på mage så att någon vänlig själ ska fatta vinken och komma och vända tillbaka mig till ryggläge.

Nu måste jag sluta, det är alldels för fint väder för att sitta inne vid datorn. Skriver och berättar mer en annan dag! Här ska ni få ett gott råd, gå ut i solen ni med snart är det höst och trist igen!

Inga kommentarer: