torsdag 7 augusti 2008

Pappamys!


Oj vad tiden går fort när man har roligt. Nu är det redan pappas sista semester vecka, på måndag börjar han jobba igen, usch! Vi har haft en kanon sommar, lata dagar i solen med de jag gillar allra bäst. Nu verkar det tyvärr som att det aldrig kommer att sluta regna så våra sista semsterdagar kommer vi nog att tillbringa inomhus.



Det har hänt en massa roliga saker sen jag skrev sist. Vi har varit några dagar i Stockholm, bodde på hotell och hade det mysigt. Måste säga att det är något speciellt med hotellsängar, jag sov lite extra gott! Men höjdpunkten var nog att jag och pappa hade en hel kväll alldeles för oss själva, oj vad vi mös! Mamma, mormor och moster var ute och roade sig så jag och pappa fick vara ensamma, inte mig emot, pappa mys är ju det bästa jag vet! Väl hemma igen har vi mest bara slappat och träffat våra kompisar. Häromdagen låg jag och Tindra ute på en filt i skuggan och hade det mysigt, men jag kunde inte riktigt slappna av för hon är ju hur liten som helst, tänk om jag skulle råka rulla runt och lägga mig på henne, tror att varje ben i hennes kropp skulle gå av då. Som tur var satt mamma hos oss hela tiden och höll lite koll. Jag längtar tills hon blir lite större så att vi kan börja busa lite tillsammans.


Jag måste passa på att berätta om min nya hobby, jag har fått en ny jätte fin gosefilt av mormor som är hur rolig som helst. Jag kan inte sluta skratta, trixet är att jag drar den över huvudet på mig själv, vilket är hur roligt som helst och sen när jag håller på att storkna av skratt drar jag bort den , men bara en liten stund! Sen är det dags igen, jag lägger tillbaka den över huvudet och jag lovar det är lika roligt varje gång. Tänk att en filt kan vara så rolig! Nu ska jag passa på att gosa lite med mamma och pappa, innan det är dags att sova lite middag, ha en bra dag!

Inga kommentarer: