onsdag 27 augusti 2008

Usch, för sittvagnen!

Glömde berätta igår att min kompis Milo har sovit över hos oss igen. Den här men gången var han här alldeles ensam. Mamma hade fullt upp, helt plötsligt hade hon två busfrön att ta hand om (pappa jobbade), det var tur för mamma att både jag och Milo är så himla snälla! Milo är ju ganska mycket större än mig så han hjälpte mamma att ta hand om mig, fast han blev lite irriterad när jag inte svarade honom. Mamma försökte att förklara att jag inte riktigt kan prata än men jag tror inte riktigt att han förstod för han såg grinig ut en lång stund. Jag försökte må du tro att prata med honom, men jag tror inte att han förstod mig riktigt, mina gurglande ljud gick inte riktigt hem! Men vänta ni bara snart kan jag också prata, jag tränar för fullt!

Igår hade jag och mamma en hektiskt dag, men inte mig emot, tycker verkligen om när det händer saker. När det är mycket folk runt omkring mig så trivs jag som fisken i vattnet! Massagen var en riktig hit, det var hur skönt som helst. I början var det lite svårt att koncentrera sig för det var så himla många barn där som jag gärna ville kika lite på. Ville bara kika lite vad dom hade för sig. Mamma masserade mina ben och min mage igår, vissa magrörelser var inte speciellt sköna, under en övning gick det verkligen inte att hålla sig ifrån att fisa, å jag som låg bredvid Alicia! Det är verkligen tur att hon inte är en så "fin" flicka, han rapar och fisar mest hela tiden hon också! Massagetanten sa att det var vanligt att man fes under den där rörelsen, så jag får väl säga som min morfar brukade säga fint folk håller skiten ifrån sig!

Idag har jag och mamma bara varit hemma, vi tog en sväng till affären på förmiddagen, mamma ville prova om jag hade växt i min sittvagn. Men usch, jag tycker verkligen inte om den, den är så himla stor och jag glider runt hela tiden trots att mamma hade lagt i en en mysig fäll åt mig. Jag skrek hela vägen hem bara för att verkligen visa mamma att jag inte tycker om den så att hon inte får för sig att prova snart igen! Ikväll ska mamma iväg och träna igen, spinning heter det visst. Hon sitter en timme på en cykel och trampar och trampar men ändå kommer hon inte en enda meter, hur knäppt är det igentligen? Mammas träningskvällar betyder pappamys för mig så förhoppningsvis ska vi bara sitta i soffan, prata killsnack och ha det bra!

Nu känns det som att jag har ett kilo grus i ögonen så jag ska nog ta mig en tupplur i vagnen (den gamla), så ha det bra så hörs vi snart igen!

Inga kommentarer: