måndag 1 september 2008

Badhuset!

Idag har jag och mamma varit i badhuset, vi hade några av mina kompisar med oss också. Det var Tore, Elsa och Alicia och jag, oj vad vi plaskade omkring. Vi gjorde en liten tjuvstart inför babysimmet som börjar nästa vecka. Kollade läget och provade vatten temperaturen, allt var till belåtenhet. Vi badade en lång stund enda tills jag var så trött så att jag knappt kunde hålla ögonen öppna längre, då tyckte mamma att det var dags att gå upp!
Jag trivs verkligen i vattnet, var kanske en fisk i mitt förra liv!

Efter vi hade badat färdigt gick vi och tog en fika, eller vi och vi jag fick ju titta på som vanligt medan mamma moffade i sig! Börjar tycka att det är riktigt spännande med mat, det ser så gott ut allt som dom stoppar i sig, är nog dags för mig att börja äta lite mat snart. Inte för att jag börjar tröttna på mammas mjölk men det kan ju vara kul att variera sig lite. Jag menar jag är ju faktiskt snart 5 månader. Jag och mamma har varit hos mormor och hälsat på en sväng också, det var lika mysigt som vanligt. Jag passade på att visa mormor mina nya konster, det är jätte enkelt, sträck bara ut tungan så långt du kan och vifta lite på den, jag lovar alla skrattar!

Måste berätta om en roliga grej som hände ikväll, precis när vi kom hem ifrån mormor så tänkte mamma, skönt Askar sover en stund då hinner jag plocka upp matvarorna i lugn och ro. Men det kunde hon glömma för helt plötsligt kom det en konstig blå bil som spelade någon konstig melodi hur högt som helst. Mamma muttrade något om att det borde vara förbjudet att sälja glass! För jag vaknade ju självklart, tror faktiskt inte att någon hade kunnat sova till det där oljudet! Jag fick mig i varje fall en liten powernap och jag var faktiskt jätte lugn och beskedlig så mamma fick packa upp sina matvaror i lugn och ro!

Nu är det dags att krypa ner i sängen, så godnatt och sov så gott allihopa!

1 kommentar:

andaama sa...

hej sötnosar! Hoppas allt är bra med er allihoppa! jag saknar er! här i mullsjö är allt bra.. tänker mycket på er! spännande att babysimmet börjar nästa vecka. :) ha det så jätte bra. sen måste jag få komma och hälsa på någon helg när jag är i krokarna! :) kram amanda.