onsdag 17 september 2008

Snacka om röstresurser!

Idag var det dags för baybysim igen, men stackars mamma hade sjuknat om igen så hon kunde inte vara med och bada idag. Som tur var kunde farmor åka ifrån jobbet ett tag för att bada med mig, å snacka om att jag tog vara på tiden. Jag var både mätt och pigg så idag levde jag verkligen loppan i vattnet, jag var som en säl, farmor hade vissa svårigheter att hålla i mig. Jag tog några smakklunkar på vattnet också, måste ju prova det kunde ju ha varit något smarrigt! Jag var inte ett dugg rädd för vattnet idag, mamma satt och tittade på och var riktigt stolt över sitt lilla blötdjur.

Efter badet följde hela gänget med hem till oss för att fika lite och busa. I början var det lite tråkigt för det var bara jag som var vaken men efter stund började dom andra att vakna, en efter en. Det blev full fart till slut, Elsa satt och var glad precis som vanligt (jag har fortfarande inte kommit på hennes knep), Alicia "pratade" på som vanligt och det lovar jag att ingen missade, den tjejen har verkligen röstresurser. Tore passade på att låna alla mina leksaker och jag tror att han fastnade lite för min gåstol. Nelly sov nästan över hela kalaset men hann med lite lek innan det var dags för alla att åka hem. Och själv så skötte jag mig väl sådär, var ganska trött efter badandet och skulle nog ha behövt att sova lite men sova och missa allt roligt skulle inte tro det!

Har pratat med pappa också, fisket går lysande och vädret är kanon så han njöt för fullt. Det enda problemet var att han saknade mig och mamma en massa, men du pappa du skulle bara veta hur mycket vi saknar dig. Längtar tills du kommer hem så att vi kan busa lite och så att du kan rappa lite för mig (ingen kan rappa som du). Imorgon ska jag och mamma upp riktigt tidigt (vi ska skjutsa faster till lasarettet) så nu är det nog bäst att jag går och lägger mig.
Sov gott och dröm sött!

Inga kommentarer: