lördag 13 september 2008

Usch, för hostan!


Usch jag tycker verkligen inte om att vara sjuk, förstår inte riktigt meningen med det! Näsan rinner hela tiden och så har jag en riktigt besvärlig hosta också. Men inatt har jag faktiskt fått sova ordentligt, fick lite alvedon av pappa igår kväll och sen somnade jag som en stock och vaknade inte fören vid sjutiden imorse och när jag väl vaknade var det med ett leende på läpparna. Ingen var gladare än mamma som också är sjuk och behövde en sovmorgon. Pappa jobbar hela helgen och hade redan åkt när jag vaknade, det är inte alls lika mysigt på mornarna när pappa inte är hemma, men som tur är hinner jag se honom en liten stund ikväll innan det är dags för mig att sova. Vet ni min pappa är något alldeles extra, ingen kan få mig att skratta så som han! Om det är någon som blir riktigt avundsjuk så kan jag tänka mig att hyra ut honom, men bara för en liten stund och det kostar ska jag lova!


"Farbror " Mattias och "tant! Emma var här igår och hälsade på, dom tyckte att jag hade blivit värsta stora killen. Jag passade på att visa dom hur snabb jag är i min gåstol och hur duktig jag har blivit på att äta potatis. Dom blev riktigt imponerade, farbror Mattias har alltid jätte mycket att göra och är nästan aldrig hemma men jag hoppas att jag får träffa dom snart igen! Sen på kvällen åkte vi hem till farmor och hälsade på och självklart så bjöd hon på mat (farfar är bortrest den här helgen). Luktade hur gott som helst och med tanke på hur mycket mamma och pappa åt så smakade det säkert jätte bra. Men jag behövde faktiskt inte vara helt utan, jag fick en BANAN, å mums! Sen passade jag självklart på att leka med min favorit leksak hemma hos farmor, det är en blå mojäng som är hur rolig som helst men om man vänder den åt fel håll så går den att stoppa ner hur långt som helst i halsen och det är inte så bekvämt. Pappa får sitta beredd hela tiden och titt som tätt får han vända den åt mig, förstår inte varför men den liksom snurrar sig i handen på mig hela tiden!


Det hålls på och planeras en massa här hemma, nästa helg ska det visst bli något slags kalas. Mamma lagar mat och bakar tårtor så det står härliga till, har en känsla av att det här kalaset kommer att bli en riktigt succe för jag tror nämligen att det är ett kalas som är ordnat för min skull! Alla inbjudna har tackat ja och mammas att göra list håller faktiskt på att krympa, sakta men säkert! Tänk vad dom ordnar och grejar för lilla mig, måste verkligen vara något speciellt med mig, det är nog som dom säger jag är deras lilla skatt!

Inga kommentarer: