måndag 15 september 2008

Hejdå pappa!

Nu har pappa åkt, idag vid lunchtid bar det iväg till Norge och de stora fiskarna (eller det är vad han tror i alla fall). Det var lite jobbigt att säga hejdå, en kväll utan pappa brukar kännas lång och nu ska han inte komma hem fören på fredag det är tur att jag har min mamma här hemma i varje fall! Jag hoppas att pappa får en massa fisk, fast om dom ska hinna med att dricka upp alla dom där burkarna som han bar ut i bilen igår så förstår jag inte hur dom ska hinna med att fiska överhuvudtaget......

När pappa hade åkt tog jag och mamma och åkte och hämtade Alicia och hennes mamma och sen bar det av på en riktig shoppingresa. Mamma hade med sig min sittvagn, vilken lycka äntligen fick jag sitta upp och titta på alla spännande saker, fast efter en stund blev jag så sömning så jag var tvungen att ta en lite tupplur. Mamma hittade fin fina festkläder åt mig tills i helgen och hon är helt övertygad om att jag kommer att vara snyggast på festen (pappa kommer självklart på andra plats). Både jag och Alicia skötte oss exemplariskt, ja eller nästan i alla fall! Vet inte om jag har berättat det förut men Alicia kan verkligen "prata" högt idag lyckades hon väcka mig två gånger, fast ena gången var det kanske för att jag låg i hennes vagn och sov, vem vet hon kanske var lite sur på mig? Det är tur för henne att hon är så himla söt för annars hade jag nog blivit lite sur på henne, jag tycker inte om att bli väckt så där, speciellt inte när jag precis har somnat! Lagom tills vi kom til soffavdelningen på IKEA så blev både jag och Alicia tokhungriga så det var bara för mammorna att slå sig ner, Alicias mamma sa något om att hon hoppades att ingen av oss skulle spy så att vi skulle bli betalningsskyldiga, men mamma lugnade henne och sa att soffan vi satt i antagligen var tvättbar! Förstår verkligen ingenting, precis som att vi skulle spy och hålla på, lite hyfs och vett har vi ju faktiskt!

På vägen hem blev jag riktigt ilsken, jag var så himla trött på att sitta i bilen, kändes som att det räckte. Så jag skrek, å skrek å så skrek jag lite till men inget hjälpte, inte fören vi kom hem till Alicia fick jag komma upp och det kändes som en hel evighet (tror att mamma också tyckte det) Men egentligen var jag nog inte på så dåligt humör för så fort jag kom hem och fick syn på min gåstol så blev jag glad igen. På tal och gåstolar så har Alicia också fått en gåstol idag, undrar om hon också bara kommer kunna åka bakåt?

Nej nu är det verkligen dags att krypa ner i sängen, mamma hoppas att jag ska sova lite längre inatt, jag har inte riktigt bestämt mig än. Vadå är kvart i tre verkligen så tidigt, jag var hur leksugen som helst låg i min säng och skrattade för fullt och lät som en bil men inget hjälpte varken mamma eller pappa hade lust att busa. Så det var bara att ge upp och somna om en stund till, usch ibland kan vuxna verkligen vara tråkiga.......

Hörde att mamma pratade med moster idag och hon sa att om hon har blivit frisk tills på onsdag så ska hon komma hit och hälsa på så nu håller jag båda mina tummar och skickar lite krya på dig pussar till henne (mamma håller också tummarna).
Krya på dig moster, mamma och jag saknar dig och hoppas att du kan komma till oss på onsdag, om du kommer så lovar jag att jag ska visa hur duktig jag har blivit på att åka i min gåstol, jag kan åka "vrålfort" nu, jag lovar!

SOV GOTT!

Å du pappa, vi saknar dig massor redan, både jag och mamma!
Skitfiske på dig! (är tydligen något man ska säga till varandra!)

Inga kommentarer: