tisdag 16 september 2008

Farfar mys!

Jag glömde berätta igår att när vi var i Örebro så höll vi på att tappa bort TIGER. Jag var lite gnällig och tyckte att mamma hade stått lite väl länge och tittat på kläder i en och samma affär när mamma till slut fattade vinken och gav mig tiger. Sen vet jag inte riktigt vad som hände men som tur var upptäckte mamma ganska snabbt att tiger var borta så hon skyndade sig tillbaka till affären vi nyss hade varit i och lyckan var gjord för under en ställning med massa kläder låg tiger alldeles dammig men välbehållen. Vill inte ens tänka på hur det hade kunnat sluta!

Idag har jag och mamma varit på kyrkis och träffat polarna. Det var lika trevligt som vanligt, jag gillar sångstunden alra bäst. Vissa låtar är tokbra, kan knappt sitta still då. När vi kom hem från stan tyckte mamma att vårt hus behövde städas så sagt och gjort. Jag var inte alls så förtjust i den iden men trots mina protester så blev det städat och nu så här i efterhand så måste jag ju erkänna att det blev riktigt bra. Nu ikväll har farfar varit här och tagit hand om mig en stund medan mamma och farmor var och tränade, vi mös som vanligt, jag sov en stund på farfars arm och sen åt vi lite gröt. Tror faktiskt att jag har världens bästa farfar! Mamma och jag har också hunnit med lite kvällsmys, lite tv tittande och en massa kramar. Jag satt en stund i min stol och tittade lite på idol, herregud jag som tyckte att mamma inte hade en sån vidare sångröst men nu lovar jag att jag har hört värre. Det lät som att dom hade ont i magen eller nåt, kunde inte hålla mig för skratt, det lät bara för tokigt. Självklart så har ju pappa ringt också, han har det bra i Norge och fisk hade dom fått också men pappas vadare hade gått sönder, usch hoppas att han inte blir kall och förkyld bara. Vill ju att han ska vara pigg och frisk när han kommer hem, vi har ju massor av bus att ta igen.

Ja just det, jag sov som en stock inatt och vaknade inte fören vid sjutiden, tror att någon hörde mammas böner.......
En liten uppdatering vad gäller ätandet här i huset kommer här, potatisen och morötterna går ner hur fint som helst, måste erkänna att det är riktigt gott. Gröten som farfar gav mig ikväll slank också ner så på det hela så måste jag säga att det går riktigt skapligt att äta just nu. Vad gäller gåstolen har jag fortfarnade inte kommit på hur sjutton man tar sig framåt, det kanske är så att min gåstol är felkonstruerad och bara går att köra baklänges? Eller så är det helt enkelt så att jag inte kan riktigt än?
Nu är det dags för mig att sova, så godnatt och dröm sött!

Inga kommentarer: