måndag 22 september 2008

Vilken fest!


Nu var det ett tag sedan jag skrev igen, har verkligen haft fullt upp. Pappa har kommit hem igen och vi hade ju hur mycket mys som helst att ta igen, så det tog ett tag. Sen har det ju varit fest här hemma, min fest. Mamma och pappa hade ordnat en jätte fin namngivelsefest åt mig och bjudit alla våra nära och kära. Så igår var det fest här hemma hela dagen. Det hela började med att mamma pratade lite (som vanligt alltså) sa några väl valda ord och sen lämnade hon över ordet åt mina faddrar, ja det är sant jag har fått två helt egna faddrar, och det är inte vilka som helst heller det är de två absolut bästa mamma och pappa kunde hitta. Så min ena fadder Helena läste en jätte fin dikt och sedan tog min andra fadder Mattias över och tände ett fint ljus åt mig. Sen var det dags för det alla hade väntat på, maten. Mamma och farmor har lagat mat i flera dagar så det fanns mat så det hade räckt till hela kvarteret tror jag. Alla åt med god aptit och efter maten smakade det även bra med lite kaffe och tårta. Jag insåg ganska snart att jag inte skulle på provsmaka varken maten eller tåtan så jag tog en liten tupplur istället.


Inte nog med att alla kom till min fest, dom hade med sig presenter också. Å snacka om att jag fick fina grejer, det är nog sant som mamma säger att det finns otroligt många som tycker väldigt mycket om mig, snacka om att jag är en lyckans ost! När alla gästerna hade åkt var jag helt slut, det kostar på att vara i rampluset en hel dag! Det blev en tidig kväll för mig, jag sov som en stock och strax före sex imorse slog jag upp mina stora blå och tyckte att det var dags att gå upp (varken mamma eller pappa var jätte förtjusta i den iden). Jag och mamma smög upp (pappa jobbar eftermiddag den här veckan och behövde sova lite längre) det fanns lite att röja efter festen så det var bara att köra igång. Själv tröttnade jag ganksa fort så det var tur att mamma orkade fortsäta när jag tog mig en liten morgonlur för annars hade vi nog aldrig blivit färdiga. Annars har dagen inte bjudit på så mycket mera än några härliga promenader i höstsolen och ett besök hos mormor, vilket verkligen inte är fy skam.


Imorgon är det dags för den andra omgången sprutor. Försöker att inte tänka på hur läskigt det var förra gången. Som tur är ska både mamma och pappa följa med så det kommer nog att gå jätte bra. Jag menar det tar ju faktiskt bara några sekunder, så det ska jag nog fixa. Är faktiskt lite mer oroligt över mamma, usch hon tyckte att det var så jobbigt förra gången när jag blev så där himla ledsen och hon sa att hon gärna skulle ta det onda om hon bara kunde. Pappa är inte heller helt förtjust över dom där sprutorna, det kanske blir jag som får trösta dom, vem vet?


Jag vill verkligen passa på att tacka alla som kom på min fest igår, mamma och pappa är också väldigt tacksamma. Vi satt en lång stund inne på mitt rum alla tre idag och kollade in alla mina nya fina saker, tack så hemskt mycket!


Mattias och Helena ni vet väl om att ni står med på mammas och pappas barnvaktslista nu, jag bara väntar på att dom ska åka bort (en liten stund i alla fall!)

1 kommentar:

Trädgårdsgatan 21 sa...

Absolut, jag väntar också på att få vara den som "vaktar" dig Askar!! Kramar Helena