tisdag 9 september 2008

Jag lovar det bara hände!

Idag har vi haft fullt upp, först var vi hemma hos Nelly och fikade och sen har vi varit på massage. Det var fullt hus hemma hos Nelly alla mina "polare" var där så tiden gick hur fort som helst. Jag gjorde en storartad entre, jag kunde inte hålla mig så jag råkade göra nummer två ni vet så att alla mina kläder behövdes bytas ut och mamma hade glömt skötväskan hemma där alla mina extrakläder ligger. Men som tur var hade Tore lite extra kläder som jag fick låna, vad mamma än tror så var det inte planerat det bara kom, jag lovar!

Medan mammorna satt och pratade och åt en massa godsaker så passade vi småttingar på att busa lite. Jag råkade sparka lite på Elsa så hon började gråta, vet inte om det var speceillt hårt eller om hon bara var lite kinkig eller så är det bara det att hon är tjej! Mamma har sagt åt mig att jag måste vara snäll mot de andra barnen för annars kommer inte dom att vilja vara vän med mig, men det är inte så lätt för mina ben och armar gör inte riktigt alltid som jag vill, det bara sprätter i dom, det går inte att hindra! Men jag måste erkänna att jag faktiskt är lite avundsjuk på Elsa, hon sitter alldeles själv, hennes mamma behöver inte ens hålla i henne lite. Jag tjuvkikar på henne hela tiden och försöker att komma på vad knepet är. Mamma säger att jag också kommer att lära mig det snart, vet inte riktigt vad problemet är kanske är det min stora mage som är i vägen!

Efter fikat hos Nelly var det dags för massage, vet inte riktigt om det är något för mig. För det första så blev jag hungrig precis när vi skulle börja så jag och mamma missade halva massagen och sen när jag väl var mätt igen så hade jag inge lust alls att ligga still. Mamma gjorde så gott hon kunde, men det kan inte vara så lätt att massera mig när jag korvade runt som en mask. Det kanske blir bättre nästa gång! Väl hemma tog jag en liten tupplur medan mamma och pappa grejade lite ute i trädgården, vilket verkligen var på tiden! Jag vaknade av att pappa körde förbi vagnen med gräsklipparen, angående gräsklipparen så har jag verkligen ändrat åsikt. Tidigare i somras så var ju den en av mina favoriter men just för tillfället eller i varje fall ikväll så var den riktigt läskig, det där ljudet som jag brukade gilla lät bara otäckt idag!

Mamma pratade lite med tanten på BVC idag angående vår matsituation här hemma, mamma och pappa är lite frustrerade. Jag tycker inte om min gröt längre, usch den smakar verkligen inte gott längre! Å jag tycker inte om den där äckliga potatisen som mamma och pappa håller på att trugar med heller, men tanten på BVC sa åt mamma att det bara var att fortsätta och att jag nog snart skulle börja tycka om potatisen, det tar bara lite tid sa hon. Men jag är högst tveksam till det, har faktiskt svårt att förstå hur jag någonsin ska kunna tycka om den där äckliga geggan. Förstår inte varför jag ska hålla på och äta en massa otäckheter när mamma har så himla god mjölk, förstår ni det! Jag menar skulle ni välja blodpudding före oxfile? Nä jag trodde väl inte det heller!

Nu är det dags att krypa ner i sängen så god natt och sov gott!
Å du mormor ta och bli frisk nu, jag saknar dig massor!

1 kommentar:

Elsa sa...

Tja!! Elsa här!
Om du vill så kan jag ge dig några heta tips hur man kommer på det där med att sitta.. Vi kan ta det nästa vecka.
Håller med om att den där Maten som våra mammor har den är BÄST!!! Men min mamma försöker med gröt och något annat mos... Hmm det måste jag fundera över lite vad jag tycker..
Ha en bra dag!
Elsa