onsdag 24 september 2008

Det där var väl ingen match!


Det gick hur bra som helst, det kunde faktiskt inte ha gått bättre om man tänker på omständigheterna. Tanten på BVC gav mig två sprutor, en i varje ben och jag reagerade knappt. Eller inte så mycket i alla fall, inget som inte en rolig skallra kunde gottgöra. Det gjorde ont det måste jag erkänna men jag bet ihop, mest för mammas skull, hon är ju så känslig! Igår kväll var jag dock ganska grining, vet inte riktigt vad det var som var fel men jag mådde inte så bra, skyller på sprutorna. Ville bara vara i mammas famn hela tiden, gosa och mysa och helst av allt skulle hon gå runt med mig eller stå vid fönstret i vardagsrummet (kan kanske verka konstigt men jag är helt övertygad om att vi har ett magiskt fönster, det får mig alltid på gott humör!)


Imorse vaknade jag vid fyratiden, pappa trodde knappt sina öron och påstod att han hade fått ett gruslass i ögonen. Insåg att han nog hoppades på att jag skulle få lite dåligt samvete och somna om och det var precis vad jag gjorde. Vi har varit på babysim idag, det är ju hur härligt som helst att bada, tror ni att jagvar en fisk i mit förra liv?


Efter allt badande åkte vi hem till Tore och hans mamma och fikade lite. Jag passade på att sova en stund och sen lånade jag Tores "gungstol", en sån skulle man ha den är hur tuff som helst! Mammorna bara pratatde och pratade så det blev inte så mycket kvar av den här kvällen, jag och mamma hann bara med lite mys i soffan och nu är det redan dags att gå och lägga sig. Men det är nog lika bra för imorgon har pappa lovat mig en riktigt busdag här hemma innan han åker till jobbet så det är bäst att jag är utvilad.


Mamma och jag har blivit utmanade av Noah och hans mamma så här kommer våra svar (mamma fick lov att hjälpa mig lite, måste erkänna att jag inte ens visste vad ett badrumsskåp är för något)


5 saker i min frys

Kantareller
Köttfärs
Bröstmjök (kan det vara så att mamma har planerat för en utekväll?)
Kyckling (pappas absoluta favorit)
Hallon och blåbär (mums!)


5 saker i min garderob (vi tog mammas)

Tunikor (mamma har blivit helt tokig i dom)
Leggings (vad hade hon på sig innan det fanns leggings?)
Mammakläder (hon har inte förmått sig att vika undan dom än.....)
Jeans
Stickade tröjor (vad vore hösten utan stickade tröjor?)


5 saker i min väska (till pappas stora förtret har mamma gjort om min skötväska till en handväska, vilket innebär att den alltid är fullproppad med saker)

Blöjor
Extra kläder (gör bara samma misstag en gång.....)
Majskrokar (kan distrehera den värsta hungern en liten stund)
Läppglans
Mobilen


5 saker i mitt badrumsskåp

Borste
Smink
Tandtråd
Hårspännen (sisådär 200 stycken eller nåt)
Parfym


5 saker i bilen

Paraply
Kartbok
CD skivor
Skräp (måste erkänna att bilen ibland tenderar att se ut som en soptipp)
Damm (skulle verkligen behöva storstäda bilen både invändigt och utvändigt)


Jag utmanar, jag har ingen aning om vilka som läser min blogg, skulle var lite roligt om någon skulle kunna ge sig till känna och lämna en kommentar!

Så ge er tillkänna så ska jag se till att utmana er!!!!!
Nu är det dags att krypa till kojs, sov gott!!

1 kommentar:

Lill prins bus sa...

Roligt att du är inne och läser på "vår" blogg! Bra att du antog utmaningen. Det ska bli roligt att visa er kläderna och träffa Elsas kompisar. Jag sa till Helena att hon skulle hänga på dig så att jag får träffa henne.
Ses!