torsdag 2 oktober 2008

I made it!

Ja, då var det redan torsdagkväll, veckorna går hur fort som helst. Pappa är på utbildning den här veckan i Västerås vilket innebär ganska långa dagar för hans del, men som tur är hinner vi med lite bus och mys inanna det är dags för mig att gå och sova. Jag och mamma har haft fullt upp den här veckan, mamma förstår inte hur hon någonsin ska kunna hinna med att jobba igen! Det mesta vi gör på dagarna är hur roligt som helst, vi går på kyrkis, babysim och så passar vi på att träffa alla våra härliga kompisar också. Men den här veckans absoluta höjdpunkt måste vara att jag har dykt för första gången. Det var på babysimmet i onsdags, det var ett riktigt dyk inte så där som jag brukar göra, slänga mig handlöst framåt så varken mamma eller pappa hinner få tag i mig utan den här gången var det på riktigt. Det var inte nå otäckt alls, mamma var stolt som en tupp och jag fick massa pussar och kramar och hon sa flera gånger att jag var SÅÅÅ duktig. Efter vi hade simmat färdigt gick vi och tog en fika med våra vänner, det blev en lång fika och i ärlighetens namn måste jag nog säga att mamma tyckte att det var bra mycket trevligare än vad jag tyckte. Inte för att det var något fel på sällskap, tvärtom men hur roligt är det egentligen att sitta still och bara prata i flera timmar? Blev riktigt rastlös på slutet, så efter liten gnäll fattade hon vinken och vi gick ut på en promenad istället, mycket bättre!

Måste passa på att berätta att jag har lärt mig att gå framåt i min gåstol idag, lagom till pappa kom hem fattade jag vinken och nu har jag svårt att förstå varför jag inte har kunnat klara av det där tidigare, det är ju inge svårt alls. Pappa sa idag att han tycker att jag lär mig nya saker varje dag och att det går så himla fort. Vad hade dom trott egentligen att jag skulle ligga still på golvet och jollra hela mitt liv?

På matfronten går det riktigt bra, idag stod det kyckling på menyn för första gången och det var verkligen inte fy skam. Hela portionen gick ner i ett nafs. Jag har börjat att äta smörgås också och imorse försökte mamma allt lura mig. Hon gav mig varannan macka och varannan gröt, precis som att jag inte skulle fatta, finns det någon som hellre vill ha gröt! Men jag kom på ett knep, jag knep ihop munnen så mycket jag kunde när det vankades gröt och gapade bara stort och fint när jag såg att det var en mackbit på väg, smart va? Men känner jag min mamma rätt så har hon säkert en ny taktik tills imorgon, tror att hennes nya motto är, skam den som ger sig. Nu är det dags för mig att krypa ner i kojs så att jag är pigg imorgon, pigg och redo för nya äventyr. Pappa slutar tidigare imorgon så jag har ställt in mig på en riktig familjeeftermiddag, det finns inget som går upp emot att få vara med både mamma och pappa samtidigt.

Sov gott allihopa så hörs vi snart igen!

Inga kommentarer: