torsdag 9 oktober 2008

Norköping here we come!

Imorgon bär det av, jag och mamma ska åka till Norrköping över helgen. Vi ska åka och hälsa på tant Jonna och Rikard, det ska bli så roligt. Tåger går vid tvåtiden imorgon, ja det är sant vi ska åka tåg, hur spännande är inte det? Det enda bekymret jag har just nu är at pappa inte ska följa med, han jobbar. Jag vet ju hur jobbigt det är utan honom men tant Jonna har lovat att trösta mig om jag blir ledsen, så det ska nog gå bra. Undra bara vem som ska trösta pappa när han blir ledsen och saknar oss?

Igår var vi och badade det var dags för veckans babysim. Jag visade pappa hur duktig jag hade blivit och dök flera gånger, han var riktigt impad kan jag lova. Sen igår kväll var det dags för föräldrakurs, det var faktiskt ganska tråkigt, en liten tant stod och pratade i vad som kändes som en evighet så lyckan var verkligen gjord när pappa helt plötsligt dök upp. Han jobbade egentligen men lyckades komma ifrån en stund till både min och mammas stora förtjusning. Han är bra gulig min pappa, han jobbade ifatt en massa bara för att kunna åka ifrån, visste att det betydde mycket för mamma, men han fick betala ganska surt för det, han kunde inte åka från jobbet fören vid etttiden inatt! Men, men han gjorde mamma och mig väldigt glada så jag tror nog att det var värt det. Vi hann med ett litet besök hos mormor också när vi ändå var istan. Hon hade varit och handlat och jag fick en massa nya jätte fina saker.
Tack mormor vad skulle vi göra utan dig?

Idag har vi bara tagit det lungt, såna dagar behövs ibland! Solen börjar komma fram nu så jag tror nog att jag och mamma ska ta oss en riktig lång promenad, har jag riktig tur så kanske jag får sitta i barsjalen. Nu får ni ha en trevlig helg för det ska jag ha, så skriver jag och berättar om alla mina äventyr så fort vi är hemma igen!
Puss och kram

1 kommentar:

Lill prins bus sa...

Hej!

Karro tar med sig kläderna imorgon då ni tydligen träffas! Snälla Helena släpade med sig en stor IKEA påse på tåget med alla beställningar.

Kram kram