söndag 5 oktober 2008

Jag är rena bengeten jämfört med vissa!

Äntligen helg, det är något speciellt med helg, om möjligt så är livet lite extra bra då! i fredags var vi och hälsade på hos farmor och farfar, jag har en bra tokig farfar han kan då alltid få mig att skratta. Dom belv så glada när vi kom och ägnade säkert en kvart åt att titta efter hur mycket jag hade växt sen sist trots att det inte alls var länge sen vi sågs. Farfar var lite chockad över hur stor jag hade blivit och han var riktigt imponerad över alla nya saker jag har lärt mig. Jag passade på att visa honom hur snabb jag har blivit, snabb på att ta tag i saker, farmors duk med den fina vasen på höll på att hamna på golvet, trots att mamma varnade farfar för hur snabb jag hade blivit.

Igår var vi hemma hos mormor hela dagen, vilken lycka! Jag hade med mig min gåstol så jag passade på att visa henne hur snabb jag har blivit och att jag verkligen kan åka framåt nu. Vi kollade på en massa kort hemma hos mormor, kort på mamma när hon var liten. Mamma tycker att vi två är jätte lika medan pappa är lite mera tveksam. Han sa att om man skulle ta bort ett antal kilo från mamma så kanske det skulle kunna finnas några likheter. Så det är konstaterat nu, jag är inte alls så stor och tjock som vissa vill påstå, i varje fall inte om man jämför med hur min mamma såg ut när hon var liten! Hon tar verkligen priset så det är ju inte så svårt att lista ut vem jag har fått min goda aptit ifrån. Jag åt och sov några gånger hemma hos mormor och innan jag visste ordet av var det dags att åka hem. Tiden går verkligen fort när man har roligt. Men det bästa av allt den här helgen är att jag har fått träffa pappa hela dagarna, han har varit ledig! Idag var det menigen att vi skulle hålla på att greja lite i trädgården men med tanke på det otäcka vädret så skjuter vi nog upp det. Jag och mamma var ute i trädgården en liten stund i fredags och krattade löv (det var faktiskt mest mamma som krattade, jag satt i vagnen och tittade på) men det hade vi nog kunnat strunta i för alla våra lövhögar kommer nog att blåsa bort idag så det är nog bara att börja om från början imorgon igen!

De senaste dagarna har mamma och pappa haft fullt upp, det är slut på tiden när deras lilla bebis låg still på golvet och jollrade lite. Nu är det full fart, gardinerna, dukarna, pappas stereo lever farligt nu för tiden när jag kommer farandes i min gåstol. Har hört ett nytt ord de senaste dagarna, aj aj säger dom mest hela tiden, har inte bestämt mig om jag ska bry mig om det eller inte! Verkar som att dom inte är jätte förtjusta i mina nya hyss! Fast å andra sidan är det nog inte så farligt för dom har väldigt svårt att hålla sig för skratt vissa gånger, som till exempel när mamma fick syn på mig med halva gardninen hängandes i mungipan, jag var bara tvungen att smaka om den var lika god som den ser ut. Nu har jag inte tid med er längre, det finns alldeles för många roliga och spännande saker som jag måste utforska närmare!
See you!

Inga kommentarer: